احداث ۵۵۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع در حال اجرا است + فیلم

سخنگوی صنعت برق گفت: ایجاد بیش از ۵ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع اجرایی شده که حدود هزار مگاوات آن از نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

سخنگوی صنعت برق در خصوص ایجاد نیروگاه توسط صنایع گفت: تاکنون دو نیروگاه در سمنان احداث شده‌اند و در مدار تولید قرار دارند و به زودی دو واحد نیروگاهی توسط فولاد مبارکه در مدار تولید قرار خواهد گرفت. بقیه صنایع هم به تدریج در احداث نیروگاه‌ها مشارکت خواهند کرد.

او ادامه داد: حدود ۱۸۰۰ مگاوات از گام اولی که به تازگی آغاز شده باقی مانده است. تقاضای صنایع ۱۵ هزار مگاوات است، اما آنچه که فعلا وارد فاز عملیاتی شده ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه است و بقیه صنایع به دنبال مجوز‌های لازم هستند. حدود هزار مگاوات از این احداث نیروگاه مربوط به تجدیدپذیر‌ها است.

سخنگوی برق افزود: امیدواریم که در دو سال باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم بخش عمده‌ای از تعهداتی که صنایع دارند برای ایجاد نیروگاه پوشش داده شود.

او در ادامه در خصوص طرح‌های مدیریت مصرفی که امسال برای صنایع ایجاد شد گفت: در برنامه تنها یک روز را برای همراهی صنایع بزرگ در طرح‌های مدیریت مصرف پیش بینی کرده بودیم، اما در دوره کوتاهی مجبور شدیم میزان محدودیت صنایع را به ۱۸ ساعت افزایش دهیم که ۱۲ ساعت آن در یک روز و ۶ ساعات دیگر در روز دوم اعمال شد. با این حال این خاموشی‌ها در صنایع طبق برنامه بود و به آن‌ها اطلاع داده شد.

گفتنی است صنعت برق برای صنایع بزرگ امکان جابجایی ساعات تولید و یا تولید با تامین برق در روز‌های تعطیل را فراهم کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار