مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: بازرسان در قالب ۵۱ تیم گشت مشترک بر واحد‌های صنفی عرضه کننده نوشت افزار، پوشاک مدرسه، کیف و کفش در نقاط مختلف استان نظارت می‌کنند.

مرضیه یونسی از برخورد قاطع با متخلفان بازار نوشت افزار خبر داد و گفت: طرح ویژه نظارت بر این بازار تا نیمه مهرماه ماه ادامه دارد.

او گفت: از ابتدای شهریور تا نیمه مهر گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف بر چگونگی عرضه اقلام مورد نیاز دانش آموزان و نحوه قیمت گذاری نظارت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل گزارش‌های این طرح گفت: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخنامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شوند خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه به عنوان متخلف، به چند برابر شدن جریمه، محکوم می‌شوند.

یونسی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش احتمالی ورود و عرضه قاچاق نوشت افزار همچنین لزوم نظارت بر تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های مرتبط، قیمت نوشت افزار، لباس، کیف و کفش پایش می‌شود.

به گفته وی در این راستا تاکنون ۱۰۶ پرونده تخلف تشکیل و بیش از سه میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

یونسی با ارائه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده و رسیدگی به تخلفات پنج ماهه نخست سال گفت: در سال جاری به پنج هزار و ۵۳۰ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده است.

او گفت: همچنین ۳۶ واحد پلمب و تعداد ۷۶ واحد با نصب پارچه در واحد صنفی به مردم معرفی و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۳۷میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی در نظارت و تامین امنیت بازار قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار