هند یک دیپلمات عالی رتبه کانادایی را در واکنش به اقدام مشابهی از اتاوا اخراج کرد.

در پی اقدام مشابه مقامات کانادایی که دهلی نو را به دست داشتن در قتل یکی از رهبران فرقه سیک در استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا متهم کردند، روز سه شنبه، وزارت امور خارجه هند تصمیم به اخراج یک دیپلمات عالی رتبه کانادایی گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد: کمیساریای عالی کانادا در هند امروز احضار شد و از تصمیم دولت هند برای اخراج یک دیپلمات عالی رتبه کانادایی مقیم هند مطلع شد. او باید ظرف پنج روز آینده هند را ترک کند.»

در این بیانیه آمده است: این تصمیم نشان دهنده نگرانی فزاینده دولت هند در مورد مداخله دیپلمات‌های کانادایی در امور داخلی ما و دخالت آن‌ها در فعالیت‌های ضدهند است.

اوایل امروز، وزارت امور خارجه هند اتهامات کانادا علیه دهلی نو در خصوص دست داشتن در قتل رهبر فرقه سیک در استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا را "مضحک" توصیف کرد.

وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اظهارات نخست وزیر کانادا در پارلمان و همچنین اظهارات وزیر امور خارجه این کشور را رد می‌کنیم، اتهامات وارده به دولت هند مبنی بر دست داشتن در هرگونه اقدام خشونت آمیز در کانادا مضحک است.

وزارت خارجه هند افزوده است که هدف از این اتهامات منحرف کردن توجه از تروریست‌ها و افراط گرایان در جنبش خالصتان است که در کانادا پناهنده شده‌اند و همچنان حاکمیت و تمامیت ارضی هند را تهدید می‌کنند.

وزارت امور خارجه هند از کانادا خواست تا اقدامات قانونی موثری را علیه تمامی عناصر ضدهندی در خاک کانادا انجام دهد.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا پیشتر از اخراج یک دیپلمات بلندپایه هندی از این کشور خبر داده بود.

دو مرد نقابدار در ژوئن گذشته به  رهبر فرقه سیک، هاردیپ سینگ نیگار در پارکینگ معبدی شلیک کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار