نخست وزیر موقت پاکستان در آستانه سفر به مقر سازمان ملل هشدار داد که وضعیت مرز این کشور با هند و افغانستان در حال وخیم شدن است.

انوار الحق کاکار، نخست وزیر موقت پاکستان روز شنبه در مصاحبه‌ای وضعیت مرزی پاکستان را «هشدارکننده» توصیف کرد، هر چند احتمال تاخیر در انتخابات را به دلیل وضعیت امنیتی در مرز‌های این کشور دور از انتظار دانست.

به گزارش عرب نیوز، کاکار این اظهارات را در شرایطی بیان کرد که کنش‌های سیاسی‌ای در حال افزایش است که از کمیسیون انتخابات خواستار اعلام تاریخ انتخابات سراسری می‌شوند که به دلیل تعیین حدود حوزه‌های ملی و استانی در این کشور به تاخیر افتاده است.

 عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان تنها چند روز قبل از پایان دوره تصدی این شورا، به توصیه شهباز شریف، نخست وزیر سابق، مجلس ملی را منحل کرده بود.

طبق قانون اساسی، انتخابات بعدی باید ظرف ۹۰ روز برگزار می‌شد که در اوایل آبان ماه به پایان می‌رسد. با این حال، کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) تصمیم گرفت که بر اساس سرشماری دیجیتالی که در اوایل سال جاری در ماه آوریل انجام شد، حوزه‌های انتخابیه را دوباره ترسیم کند. از آن زمان تاکنون عدم اطمینان در مورد انتخابات افزایش یافته است که ممکن است در ماه فوریه اتفاق بیفتد.

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که به دلیل وضعیت امنیتی در مرز‌های پاکستان هیچ ترسی از تاخیر در انتخابات وجود ندارد. او در ادامه گفت: «در حال حاضر، من چنین امکانی را نمی‌بینم. درست است که وضعیت نگران کننده‌ای در مرز‌های شرقی و غربی وجود دارد که تهدید امنیتی و مکانیسم واکنش ما را افزایش داده است اما ما مطمئن هستیم که وضعیت را کنترل و همزمان روند انتخابات را تکمیل خواهیم کرد.»

کاکار در پاسخ با این سوال که چرا دولت او تقریباً همه کار‌ها را انجام می‌دهد به غیر از تمرکز بر انتخابات، مخالفت کرد. او در جواب گفت: این درست نیست که بگوییم برای تسهیل انتخابات قدمی برنمی داریم. دولت موقت الزامات کمیسیون انتخابات پاکستان را برآورده کرده و به طور کامل به آن کمک می‌کند.

با این حال، او تاکید کرد که این وظیفه دولت موقت او نیست که انتخابات را اعلام کند و تنها موظف به ارائه کمک‌های مالی، امنیتی و ... به  کمیسیون انتخابات پاکستان است. او همچنین اظهار کرد که اگر دیوان عالی به نفع برگزاری انتخابات سراسری در بازه زمانی ۹۰ روزه رأی دهد، دولتش هیچ اعتراضی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
خیلی ناراحتین علامتگذاری کنین و بعد ده کیلومتر بکشی عقب
آخرین اخبار