حضور هشت فیلم ایرانی در جشنواره لمپای روسیه توجه سینمادوستان ایرانی را به این رویداد جلب کرده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا در روسیه یکی از مهمترین جشنواره‌های در سطح جهانی در روسیه به شمار می‌آید که به نوعی به عنوان مرکز جذب کارگردانان سینمای اجتماعی و نوآوران اجتماعی به شمار می‌آید.

بر اساس سایت رسمی این جشنواره، این رویداد سینمایی که طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فیلمی از جمله داستانی کوتاه، مستند، انیمیشن، کلیپ و تبلیغات مرتبط با علایق اجتماعی را به نمایش می‌گذارد، با سازمان ملل متحد برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار همکاری می‌کند. از جمله برنامه‌های این رویداد سینمایی نمایش عمومی بهترین آثار رقابتی، جلسات آموزشی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم و کارگردانان فیلم‌های اجتماعی، ملاقات با شخصیت‌های اصلی فیلم و برگزاری - نمایشگاه‌های تعاملی در میان برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌آید. جشنواره فیلم امسال ین جشنواره از ۳ تا ۸ اکتبر (۱۱ تا ۱۶ مهر ماه) در شهر پرم روسیه برگزار می‌شود. در سال ۲۰۲۳، هر شرکت کننده می‌تواند بدون هیچ پرداختی در این جشنواره ثبت نام کند. همچنین موضوعات مهم اجتماعی مانند حفاظت از محیط زیست، سلامت و تندرستی و میراث جهانی در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

در سال جاری میلادی، هشت نماینده از ایران برای حضور در بخش مسابقه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا در روسیه انتخاب شدند. فیلم کوتاه «پیک موتوری» ساخته زهرا ایران‌نژاد، «بریل» به کارگردانی بهراد عزتی»، «نجان» ساخته مهدی باقری، «زمین‌گیر» به کارگردانی علی احمدی، «یار» ساخته ناهید ملایری، «چوب» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس و «لالایی» ساخته الهام خزایی از نمایندگان ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «لمپا» در سال ۲۰۲۳ هستند.

بیش از ۱۱هزار فیلم کوتاه از ۱۳۴ کشور به این جشنواره ارسال شده‌اند که تنها ۵۶ اثر به بخش مسابقه راه یافته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار