مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در ساعات بعد از ظهر شاهد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در نواحی جنوب تهران خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت:  هشدار سطح زرد در رابطه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گردوخاک از امروز تا روز پنج شنبه صادر شده که زمینه‌ساز کاهش چشمگیر کیفیت هوا می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، خوزستان، ایلام، جنوب و شرق سمنان، جنوب تهران، قم، البرز، شمال مرکزی، اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان، شرق استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی درگیر این وزش باد خواهند شد.

او می‌گوید: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت و آمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

او افزود: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در فضای باز بویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی و فعالیت‌های کویرنوردی پرهیز شود و احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی  رعایت شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار