سازمان ملل: مرز مکزیک و آمریکا مرگبارترین مرز زمینی برای پناهجویان است

آژانس پناهجویان سازمان ملل، مرز مکزیک با آمریکا را مرگبارترین مرز زمینی برای پناهجویان نامید.

بحران پناهجویان یکی از معضلات بزرگ جهان است که ریشه آن به توزیع نابرابر ثروت در میان کشور‌ها باز می‌گردد. گرچه دریای مدیترانه اکنون به عنوان مرگبارترین مسیر دریایی برای پناهجویان آفریقایی برای عبور و رسیدن به قاره سبز به شمار می‌رود، اما مسیر‌های زمینی مرگباری در نیمکره غربی نیز وجود دارد که سالانه صد‌ها مهاجر در آن جان خود را از دست می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس اعلام آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد، مرز مکزیک و آمریکا مرگبارترین مرز زمینی برای مهاجران محسوب می‌شود.

گزارش این نهاد بین المللی حاکی از آن است که سال گذشته میلادی ۶۸۶ پناهجو در مرز مکزیک با آمریکا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده و از آن‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست. 

به گفته مقامات مرزی آمریکا، بیابان گسترده در مرز با مکزیک، دره‌ها و تپه‌های پوشیده از کاکتوس مهاجران را در تابستان طعمه گرمازدگی و در زمستان گرفتار سرمازدگی (hypothermia) می‌کند. برخی اجساد پناهجویان هرگز پیدا نمی‌شود. 

پیل دیلون، سخنگوی مرکز پناهجویان سازمان ملل می‌گوید برآورد‌ها از شمار تلفات در مرز مکزیک و آمریکا پایین‌ترین میزان ممکن است و آمار‌های حقیقی بسیار بیشتر از آنچه اعلام می‌شود است. 

سختگیری‌های آمریکا در پذیرش پناهجویان و اعمال فشار بر دولت مکزیک برای نگه داشتن آن‌ها در پشت مرز‌های این کشور باعث ایجاد شرایط نامساعد برای مهاجران شده است. همچنین باند‌های مواد مخدر در مکزیک با سوء استفاده از پناهجویان، اقدام به جذب نیرو یا بهره گرفتن از آن‌ها برای جابه جایی مواد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار