زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا

مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است.

مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بهترین زمان واکسن آنفولانزا اواخر شهریور و اوایل مهر است واین واکسن هم اکنون درتمامی داروخانه‌های استان موجود است.


رضا فدایی مهم‌ترین عامل شیوع این ویروس را رعایت نکردن بهداشت فردی و جمعی بیان کرد و افزود: کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۰ سال، و بیماران زمینه‌ای مثل تنفسی، قلبی-عروقی، کلیوی و دیابتی باید بیش از دیگران مراقب باشند


او ادامه داد: تب ۳۸ درجه بیش از سه روز، بدن درد، خستگی و سردرد از علاِم این بیماری است و به دلیل ویروسی بودن این بیماری، مصرف آنتی بیوتیک برای درمان تاثیری ندارد.


دکتر فدایی، تماس نداشتن با فرد آلوده، شستن مرتب دست‌ها با صابون، گرفتن دستمال جلوی صورت هنگام سرفه و عطسه افراد بیمار، دفع دستمال‌های استفاده شده افراد بیمار در نایلون و سطل زباله و استراحت سه روزه بیماران مبتلا به آنفولانزا در منزل، را از مهمترین روش‌های پیشگیری از خطرات و درمان این بیماری عنوان کرد وگفت: خوردن مایعات، میوه، سبزی، آبمیوه‌های طبیعی، سوپ و آش و کار‌هایی که برای درمان سرماخوردگی از دیرباز رایج بوده است، در بهبود این بیماری اثر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار