مهریز قطب بومگردی استان یزد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: وجود ۲۷ بومگردی فعال در مهریز توانسته این شهرستان را به قطب بومگردی استان یزد تبدیل کند.

قانعی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: اماکن مختلف گردشگری اعم از باغ، خانه، قلعه، حمام و آثار تاریخی بازسازی و تبدیل به مجموعه گردشگری -بومگردی می‌شوند و تنوع جاذبه‌های گردشگری در این شهر، آن را در کشور متمایز کرده است. 

او به رونق اقامتگاه‌های بومگردی در مهریز اشاره کرد و افزود: ایجاد واحد‌های بومگردی در شهر و روستا‌های این شهرستان توانسته مهریز را به قطب بومگردی استان یزد تبدیل کند و از لحاظ تعداد بومگردی نیز رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بومگردی در شهرستان مهریز فعال هستند و هشت واحد دیگر در حال ساخت می‌باشند.

قانعی تصریح کرد: پذیرایی در بومگردی‌ها به علت سادگی و سبک قدیمی می‌توانند مسیری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و سریعترین فرصت برای اشتغالزایی باشد.

او بیان داشت: مجموعه اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان می‌تواند یک هزار نفر را در شبانه روز اسکان دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: شهرستان مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

گفتنی است مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.