معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما واکسن آنفلوآنزا به مقدار مورد نیاز در داروخانه‌های استان توزیع شد تا گروه‌های پر خطر از نظر ابتلا به بیماری نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های زنجان توزیع شد گفت: هم اکنون مورد خاصی از بیماری آنفلوآنزا در استان گزارش نشده است ولی روند ابتلا به آن معمولا از آبان ماه آغاز می شود.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا به عموم مردم توصیه نمی شود و فقط گروه های هدف و پرخطر باید به این کار مبادرت کنند.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون واکسن آنفلوآنزا به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد ولی مهمترین کار در ارتباط با این بیماری آموزش بهداشت عمومی و زدن ماسک در مکان های بسته است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی و تجمعات، شستشوی مکرر دست با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در صورت داشتن علائم بیماری، دست ندادن، روبوسی نکردن، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه، مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائم و پرهیز از خود درمانی از جمله نکات مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری است.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب ریزش بینی، گلودرد و سرفه بروز می کند.

در این بیماری، سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از ۲ تا هفت روز خود به خود بهبود می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.