معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر روند شیوع بیماری آنفلوانزا در این استان در حد انتظار است و افزایش قابل توجهی ندارد اما پیش بینی می‌شود طی آذرماه به تدریج روند افزایشی پیدا کند.

مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوانزا در زنجان افزایشی نیست گفت: در زمان حاضر شایع‌ترین عامل آنفلوانزا در استان ویروس نوع A و B و ویروس غالب آن ویروس نوع A است.

وی اظهار داشت: موارد به صورت تک گیر مشاهده می شود و همه گیری هنوز مشاهده نشده است.

این مسئول با بیان اینکه همچنان فرصت برای تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد، گفت: گروه‌های هدف و واجدین شرایط می توانند نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون واکسن آنفلوانزا به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد ولی مهمترین کار در ارتباط با این بیماری آموزش بهداشت عمومی و زدن ماسک در مکان های بسته است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی و تجمعات، شستشوی مکرر دست با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در صورت داشتن علائم بیماری، دست ندادن، روبوسی نکردن، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه، مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائم بیماری و پرهیز از خود درمانی از جمله نکات مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.