ساماندهی برگزاری مراسمات ترحیم در آرامستان شهرکرد

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد از برگزاری مراسمات ترحیم در مساجد و حسینیه‌ها خبر داد.

با توجه به درخواست‌های مردمی و ایجاد آلودگی‌های صوتی و ازدحام جمعیت در آرامستان بهشت رحمت، جلساتی جهت هماهنگی برای ساماندهی مراسمات در آرامستان و برگزاری مراسمات در حسینیه‌ها و مساجد با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، کانون مداحان و رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص اندیشیده شد.

اکبر شاهوردی اظهار داشت: در این راستا برگزاری مراسمات ترحیم (سوم، هفتم و چهلم) به صورت متمرکز در آرامستان بهشت رحمت از شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ ممنوع است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد افزود: شهروندان از این پس می‌توانند فقط برای زیارت اهل قبور به آرامستان مراجعه نمایند و مراسمات در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود تا سبب آزار و نارضایتی دیگر شهروندان نشود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه سیستم‌های صوت در مراسمات عزاداری در آرامستان باعث ایجاد آلودگی‌های صوتی می‌شود، اضافه کرد: ایجاد آلایندگی‌های صوتی را باید در آرامستان‌ها کنترل کنیم، کنترل آلودگی صوتی در دست شهروندان است و ضرورت دارد که به رفع این چالش توجه شود که در این راستا سازمان آرامستان‌های شهرداری شهرکرد از استقرار سیستم های صوتی بزرگ جلوگیری خواهد کرد.

شاهوردی ادامه داد: با توجه به اینکه آرامستان‌ها نقاطی پر تجمع هستند انتظار می‌رود شهروندان با شهرداری همکاری لازم را به‌عمل آورده تا ضمن تغییر رویه در برگزاری مراسم سوگواری علاوه بر جلوگیری از برخی آسیب‌ها شاهد افزایش رضایت شهروندان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار