فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، شعار هفته دفاع مقدس امسال را "ما متحدیم " اعلام کرد و گفت : بیش از ۴۰۰ برنامه برای برگزاری در هفته دفاع مقدس در سطح استان پیش بینی شده است.

ریحانی با اشاره به برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به عنوان ویژه برنامه آغازین هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، گفت: رژه نیرو‌های مسلح از ساعت هشت صبح روز جمعه (۳۱ شهریور) همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بزرگراه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال رژه نیرو‌های مسلح در دیگر شهرستان‌های استان برگزار نمی‌شود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هوا و فضا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه در پارک شاهد، گفت: این نمایشگاه از پنجم مهر تا ۲۰ مهر ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ آماده بازدید عموم مردم استان خواهد بود.

برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، دیدار فرماندهان و مسئولین نیرو‌های مسلح با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری اجتماع جوانان نقش‌آفرین در گام دوم انقلاب در شهرستان‌ها، سرکشی و تجلیل از ۳۰۰۰ خانواده شهید و جانباز استان، برگزاری همایش علمای شیعه و سنی، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله، اعزام گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی و ... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه است که ریحانی از آن‌ها یاد کرد.

ریحانی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس با تکیه بر فرهنگ خودباوری توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کرده و دشمنان خود را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

ریحانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در حالی که حدود ۴۰ کشور دنیا رژیم بعث عراق را پشتیبانی تجهیزاتی و انسانی می‌کردند، فرزندان ایران اسلامی اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در سایه ایستادگی رزمندگان از دل تهدید‌ها برای خود فرصت به وجود آوردیم، گفت: تمامی راهبرد‌های دشمنان در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب با شکست مواجه شده و از دل این تهدیدات دشمنان، پیشرفت‌های زیادی عاید ما شده که نشان از قدرتمند شدن ایران اسلامی دارد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های رخ داده در کشور در طول سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: در بیان اقتدار امروز ایران اسلامی همین بس که زمانی دشمنان ما را تهدید می‌کردند که هیچ کشوری به ما چیزی نخواهد فروخت و امروز ما را تحریم می‌کنند تا دیگر کشور‌ها از ما چیزی نخرند و این یعنی قدرت ایران اسلامی.

وی ادامه داد: امروز در صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی به جایی رسیده‌ایم که درخواست‌های کشور‌های دیگر از ما برای خرید تجهیزات بیشتر از تولیدات ما است و این ناشی از اقتدار کشور است.

ریحانی با بیان اینکه باید قدرت دفاعی کشور را تبیین کنیم، گفت: قدرت کنونی ایران اسلامی قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست و امروز به جایی رسیده‌ایم که در برابر ابرقدرتی مثل آمریکا می‌ایستیم.

وی افزود: در جریان حمله به پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا پس از شهادت حاج قاسم ابهت دشمن را در هم شکستیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های رخ داده در کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: امروز ایران اسلامی جزو شش یا هفت کشور برتر دنیا در زمینه سدسازی است.

ریحانی سپس اشاره‌ای هم به راهبرد جدید دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی داشت و گفت: امروز دیگر صحنه‌های نبرد عوض شده و دشمنان در پی این نیستند که بخشی از خاک ما را بگیرند که آن را در خواب هم نمی‌بینند، لذا تمرکز آن‌ها بر جنگ رسانه‌ای برای ضربه زدن به ایران اسلامی است.

ریحانی ادامه داد: جنگ رسانه‌ای که دشمنان در سال گذشته در کشور ما راه انداختند یک جنگ بزرگ جهانی بود که به یاری خداوند و در سایه بصیرت و دشمن شناسی مردم دشمنان پس زده شدند و این جنگ ترکیبی و رسانه‌ای را شکست دادند.

ریحانی اضافه کرد: در روز‌های اخیر و در سالگرد فضایی که دشمنان در سال گذشته در کشور ایجاد کردند، علی رغم تلاش دشمنان ملت ایران کمترین توجهی به آن‌ها نداشتند و ثابت کردند با وجود مشکلات و گله‌هایی که دارند، دست از اسلام و انقلاب نخواهند کشید.

ریحانی تاکید کرد: امروز موشک و پهپاد و دیگر تجهیزات نظامی عامل بازدارندگی دشمنان نیست و اگرچه این تجهیزات لازم اند، اما آنچه دشمنان اسلام و انقلاب را ترسانده پشتیبانی مردمی از اسلام و انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که فرهنگ عاشورایی رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است، لذا در پی این هستند که این فرهنگ عاشورایی را در جامعه از بین ببرند که برای مقابله با توطئه‌های آن‌ها باید عاشورا و فرهنگ عاشورایی را بزرگ داریم.

ریحانی تصریح کرد: مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدون تعارف به الگویی برای کشور‌های استکبارستیز دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه همه به ویژه رسانه‌ها وظیفه دارند در حوزه جهاد تبیین ورود کنند، گفت: باید جامعه به خصوص جوانان با حقایق گذشته کشور آشنا شوند تا دشمنان و در صدر آن‌ها اپوزیسیون‌ها که به دنبال تطهیر چهره رژیم گذشته هستند، نتوانند دروغ به خورد مردم بدهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.