امام جمعه سنندج:

آزادسازی ارز‌های بلوکه شده تاثیر بسزایی بر اقتصاد ایران خواهد داشت

رستمی با تقدیر از تلاش دولت برای آزادی ارز‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها، گفت: آزادسازی ارز‌های بلوکه شده تاثیر بسزایی بر اقتصاد ایران خواهد داشت.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج ضمن تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم و ماه ربیع و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت ایران به ویژه رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تلاش، استقامت، شجاعت و با همه توان به میدان آمدند تا دست دشمن را از این سرزمین کوتاه کنند.

ماموستا فایق رستمی  از مردم کردستان به عنوان مردمی همیشه در صحنه برای دفاع از اسلام، ارزش‌های اسلامی، تمامیت ارضی و انقلاب نام برد و گفت: مردم کردستان در طول تاریخ در جنگ‌های مختلف از جمله دفاع مقدس با تمام وجود و شجاعت برای دفاع از تمامیت ارضی به میدان آمدند، نقش موثری ایفا و شهدای زیادی را تقدیم کردند.

وی گفت: مردم کردستان در دفاع مقدس با صیانت از مرز‌های کشور در این خطه، نقش ویژه‌ای در آن دوران ایفا کردند.

 امام جمعه سنندج  با اشاره به کسب رتبه‌های تک رقمی دانش‌آموزان کردستان در کنکور سراسری و سایر المپیاد‌های ملی و جهانی، گفت: اینکه امروز به لحاظ علمی استان ما به این سطح رسیده که دانش آموزان با استان‌های پیشرفته رقابت می‌کنند جای خوشحالی دارد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: از مسئولان استان انتظار داریم این دانش آموزان را ویژه ببینند و بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل آن‌ها فراهم سازند.

وی با تقدیر از تلاش دولت سیزدهم برای آزادی ارز‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورهای، گفت: آزادسازی ارز‌های بلوکه شده تاثیر بسزایی بر اقتصاد ایران خواهد داشت.

 امام جمعه سنندج اذعان کرد: براساس آنچه اعلام شده ۳ هزار و ۵۰۶ لوح محاصره شده بعد از ۸۵ سال به ایران بازگشت که جای تقدیر دارد و این ظرفیت می‌تواند کمک خوبی به توسعه همه جانبه کشور داشته باشد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: امروز کردستان از لحاظ همه مسائل پیشتاز بوده و آمادگی و بستر لازم برای کار در این استان فراهم است امیدواریم با تلاش مسئولان شاهد رفع مشکلات این استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به گله‌مندی مردم کردستان از گرانی دارو، خواستار رسیدگی سریع مسئولان به این موضوع شد و گفت: گرانی دارو فشار زیادی به مردم استان وارد کرده چرا که آمار بیماران سرطانی و دیابتی در این استان زیاد بوده و نیاز دارویی آن‌ها را با فشار مواجه کرده است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: عشق و محبت مردم کردستان به پیامبر و اهل بیت مثال زدنی است و هر ساله همزمان با این ایام شاهد برگزاری مراسمات زیادی مولودی‌خوانی در خانه ها، مساجد و تکایای این استان هستیم.

ماموستا رستمی با اشاره به شان و جایگاه حضرت رسول از دیدگاه خداوند، تصریح کرد: پیامبر ما پناهگاه برای همه بشریت است و به عنوان خاتم النبیا تکمیل کننده سایر ادیان الهی است.

وی اضافه کرد: خداوند از امت پیامبر نیز به عنوان امتی عادل و معتدل و دور از افراط و تفریط نام می‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.