هیات فرهنگی و هنری ارزروم ترکیه از اماکن گردشگری تبریز اعم از خانه موزه استاد شهریار، عمارت ساعت، موزه شهر، عون ابن علی و تفرجگاه ائل گلی بازدید کردند.

معاون فرهنگی شهرداری ارزروم در دیدار با  رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: به سبب وجود پیوند تاریخی تبریز و ارزروم و اشتراکات دینی و فرهنگی مشترک بین دو شهر مشتاق و خواستار افزایش تعامل هر چه بیشتر با تبریز هستیم.

کوکسال یاووز اظهار کرد: به اهمیت اقتصادی، جمعیتی و غنای فرهنگی تبریز واقف هستیم و هدف ما توسعه هر چه بیشتر تعاملات است و حتی در خصوص تبادل دانشجو نیز باید مذاکراتی داشته باشیم.

وی با اشاره به خواهرخواندگی بین تبریز و ارزروم تصریح کرد: از سال ۱۳۸۹ تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شده و تعاملات و فعالیت‌های مشترکی داشتیم ولی با شروع بیماری کرونا در خصوص این تعاملات توقف کوتاهی داشتیم که از این پس چرخه این تعامل ادامه خواهد یافت.

یاووز ادامه داد: هدف ما افزایش روابط فرهنگی و هنری بین دو شهر است ما یک دفتر و آپارتمان در تبریز داریم و متقابلا در ارزروم نیز همین موارد برای شهرداری تبریز وجود دارد.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این دیدار گفت: با توجه به قرابت‌های فکری و فرهنگی بین ارزروم و تبریز امیدواریم تبادلات علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری که جامعه را می‌سازند بین دو شهر اتفاق بیافتد.

آقای نصیربیگی این دیدار را مقدمه‌ای برای مبادلات فرهنگی هنری و تعاملات فرهنگی بین دو شهر دانست و افزود: در گذشته تجربه‌های موفقی در این حوزه رخ داده است و طی سال‌های اخیر این تعاملات کاهش یافته بود ولی از محبت و ارادت قلبی ما نسبت به شهر ارزروم و دوستان ما کم نشده است.

آقای نصیربیگی گفت: سبقه خوب و قابل قبول ارزروم در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر از موارد قابل اشتراک بین تبریز و ارزروم است و امیدوارم تجربه‌های پیشین اعم از تولیدات و هفته‌های فرهنگی و رفت و آمد‌های هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مفاخر و علمای تبریز قهرمان‌های بی بدیلی هستند که معرفی آن‌ها می‌تواند تبدیل به آثار فرهنگی بین هنرمندان تبریز و ارزروم باشد و برعکس این موضوع نیز می‌تواند اتفاق بیافتد که هنرمندان و مفاخر ارزروم معرفی شده و آثاری از آن‌ها توسط هنرمندان تبریز تولید شود.

وی یادآور شد: موقعیت ویژه شهر تبریز ایجاب می‌کند این تعاملات تقویت شده و ارتباطات موثر و تنگاتنگی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و این تعاملات به همدلی و همزبانی بیشتر منجر شده و تبدیل به مودت و برادری شود و می‌توانیم ارتباطات و تعاملات بیشتری در آینده داشته باشیم.

هیات فرهنگی و هنری ارزروم ترکیه از اماکن گردشگری تبریز اعم از خانه موزه استاد شهریار، عمارت ساعت، موزه شهر، عون ابن علی و تفرجگاه ائل گلی بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.