تدابیر آموزش و پرورش برای جذب حدود ۱۰۰ هزار معلم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰۰ هزار معلم باید در آموزش و پرورش جذب شوند که این موضوع فرآیند‌های خاص خود را دارد.

علامتی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۳۱ استان بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز با حدود یک میلیون معلم، از اول مهرماه سر کلاس درس حاضر می‌شوند و در استان یزد نیز دانش آموزان ساعت هفت و ۳۰ دقیقه سر کلاس درس می‌روند.

او به طرح‌های گوناگون مدیران کل برای پایش و ساماندهی نیروی انسانی در استان یزد اشاره کرد و افزود: یکی از سرفصل‌های طرح مهر تامین نیروی انسانی بود که تاکنون بخشی از طریق آزمون‌های گوناگون و دانشگاه فرهنگیان و بخشی هم از طریق بازنشستگان صورت گرفته است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش بینی کرده ایم تا سال ۱۴۰۳ سیر نزولی در تامین نیروی انسانی داشته باشیم و از سال ۱۴۰۴ موضوع بطور مطلوب تامین شود. 

علامتی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار معلم باید جذب شوند، ادامه داد: در بحث جذب معلم سخت گیری‌هایی وجود دارد که البته از ظرفیت ماده ۲۸ هم استفاده می‌شود.

او بر برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: بحث‌های فرهنگی برای آموزش و پرورش تعریف شده است و از سوم مهر برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس برگزار می‌شود.

علامتی ادامه داد: گرامیداشت هفته وحدت و استفاده از تشکل‌های دانش آموزی مانند هلال احمر، انجمن‌های اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در برنامه امسال به آن توجه جدی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح کانون مدرسه را نیز در برنامه داریم که کانون در اطراف هر مدرسه‌ای است و با محوریت مدارس ابتدایی از فعالیت‌های ۶۰ گانه کانون بهره مند می‌شوند.

علامتی اظهار داشت: امسال وزارت آموزش و پرورش پویانمایی بچه زرنگ در سینما‌ها را برای حضور دانش آموزان از پنجم مهر تدارک دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.