نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آینده کشور در دستان دانش آموزان امروز است و مدارس محل تربیت و پرورش دانشمندان آینده کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم به صدا در آمدن آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مقاومت در مدرسه خدیجه کبری (سلام الله علیها) تبریز با بیان اینکه دانش آموزان می‌توانند در دوران جوانی و نوجوانی پله‌های ترقی را طی کنند گفت: مدرسه اگر غمزده و افسرده باشد دانش آموزان به جای طراوت، حسادت و کینه توزی را یاد می‌گیرند.

وی افزود: نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل ابعاد وجودی یک دانش آموز در زمینه‌های اخلاقی و معنوی خواهد بود و اگر مورد غفلت قرار بگیرد دانش آموز به شایستگی‌های لازم دست نخواهد یافت

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ایجاد امید به زندگی، موفقیت و کنجکاوی بر انگیزنده و تحقق استعداد‌ها و مقتضیات دانش آموزان است.

 استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: مدرسه دومین خانه آینده سازان و نخستین نهاد اجتماعی برای ورود آنان به دنیای جدیدی است که از اکنون باید در آن تمرین خودباوری، علم اندوزی و نگاه توسعه نگر داشته باشند و حضور این عزیزان در مدارس آغاز روییدن کتاب بر دستان پاک سرشت‌ترین انسان هاست که فردای جامعه را خواهند ساخت.

آقای عابدین خرم افزود: ایران اسلامی نیز برای نیل به هدف‌های متعالی خود که در راستای پویایی و مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است چشم به تلاش جوانان و نوجوانانی دوخته است که برای رسیدن به این مرحله از زندگی و شروع دوباره فصل تحصیل لحظه شماری کرده اند.

آقای محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش هم در این مراسم برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت متناسب با سند تحول بنیادین را یاد‌آور شد و افزود: کلاس درس محیطی مناسب برای تحول و تحقق برنامه‌ها و مسائل آموزشی و تربیتی مدارس است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم اصلاح و بازنگری شاخص‌های ارزیابی در حوزه‌های عمومی و اختصاصی گفت: معلمان محور اصلی شکوفایی و ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس هستند بنابراین باید با شناخت عوامل موثر بتوانیم شرایط پیشرفت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس را فراهم آوریم.

وی اضافه کرد: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش از جمله این اقدامات است که با جدیت و حساسیت خاصی از سوی وزارتخانه دنبال می‌شود.

آقای محمودزاده مسئولیت پذیری را لازمه تحقق شعار امسال وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایران قوی مدارس قوی دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که تربیت متوازن و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی جز با تهذیب نفس، کسب علم و مهارت‌های کارآفرین میسر نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش هویت دینی و ملی را از رویکرد‌های مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل جدید و آینده کشور خواند و با تاکید بر اینکه باید تمام ارگان‌ها و نهاد‌های علمی و فرهنگی یاری رسان آموزش و پرورش باشند گفت: تقویت هویت دینی و ملی باعث عزت و سعادت آینده کشور است.

آقای سعادتی سرپرست آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه امسال بیش از ۷۳۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدیر در مدارس حاضر شده اند گفت: نزدیک به ۷ هزار مدرسه برای حضور دانش آموزان آماده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.