دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا با بیان اینكه بدترین بلا برای یك ملت از دست دادن و فراموش كردن هویت است ، گفت:هویت یك ملت همانند شناسنامه و تمام سابقه یك فرد است كه در مقیاس بزرگ‌تر در یك كشور اگر كشوری هویت خود را از دست بدهد علت وجودی خود را از دست می‌دهد و از صحنه تاریخ محو می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دستیار ومشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا، سردارسرلشكر پاسدار سید یحیی صفوی ، دیروزپنجشنبه در یادواره شهید عبدالله و رحمت الله میثمی كه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با اشاره به بیش از 23 هزار شهید استان اصفهان و 500 شهید روحانی اظهار داشت: باید اخلاق، هدف و رفتار شهدا را به نسل‌های بعد از خود منتقل كنیم.

مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا تصریح كرد: تاكنون پنج كتاب در مورد این شهدا توسط نویسندگان نوشته شده است و باید این اخلاق، هدف و رفتار شهدا را به نسل‌های بعد از خود منتقل كنیم.

وی خاطرنشان كرد: تصور می‌كنم این ماندن ما نشان از یك امتحان سخت‌تری از هشت سال دفاع مقدس است تا در این جبهه جهاد اكبر و مظلومیتی كه پس از فوت امام خمینی (ره) نصیب جمهوری اسلامی شده است امتحان شویم كه آیا وفادار هستیم یا نه.

سرلشكر صفوی با اشاره به اینكه شاید خطرات و درگیری‌هایی در آینده در میدان‌های بزرگ‌تر كشور را تهدید ‌كند، گفت: این امتحانی است برای افرادی كه خطرات و درگیری‌ها را دیدند و نلغزیدند تا آزمایش شوند كه باز هم در خطرات آینده از این كشور دفاع می‌كنند.

مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا در ادامه صحبت‌های خود بدترین بلا را برای یك جامعه و ملت از دست دادن و یا فراموش كردن هویت دانست و افزود: هویت یك ملت همانند شناسنامه و تمام سابقه یك فرد است كه در مقیاس بزرگ‌تر در یك كشور اگر كشوری هویت خود را از دست بدهد علت وجودی خود را از دست می‌دهد و از صحنه تاریخ محو می‌شود.

وی به برخی خصوصیات و ساختار هویت یك ملت اشاره كرد و اظهار داشت: آنچه هویت ملت را می‌سازند فرهنگ مشترك، ارزش‌ها، دین، مذهب، قومیت، تاریخ، وحدت دینی، اندیشه سیاسی و آرمان مشترك است كه شهیدان با نثار جان خود آن را برای همیشه زنده نگه داشته و تاریخ حال و آینده را رقم زدند.

سرلشكر صفوی، ارزش‌هایی چون شجاعت، روحیه فداكاری، صداقت در گفتار و عمل و روحیه حماسی و شهادت‌طلبی را از ارزش‌های قابل دفاع در ملت ایران برشمرد.

مشاورعالی فرماندهی معظم كل قوا با تاكیدبه این نكته كه جنگ نرم هویت ما را مورد هدف خود قرار داده است، تصریح كرد: شهیدان قطب‌نمای حركت جامعه به سوی صراط مستقیم الهی و تشخیص حق علیه باطل هستند.

وی به برخی تحولات ایران از جمله كودتای 28 مرداد سال 32 اشاره و خاطرنشان كرد: پیروزی نهضت امام خمینی (ع) با فداكاری به پیروزی رسید، چرا كه قطب‌نمای حركت ملت ما سنت نبوی و تبعیت از امام خمینی (ره) بود.

سرلشكرصفوی گفت: اكنون این وصیتنامه‌های شهدا حكم این قطب‌نما را دارد و شهدا همانند ستارگانی هستند كه در شب‌های تیره و تار راه درست را به ما نشان می‌دهند.

مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه زنده نگه داشتن یاد شهدا كمتر از شهادت نیست، اشاره كرد و افزود: مصداق كربلای حسین (ع) را می‌توان به كربلای ایران نسبت و معنا و مفهوم بخشید.

وی به ذكر نام برخی فرماندهان شهید در عملیات، كربلای 5، كربلای 4، عملیات فاو پرداخت و تصریح كرد : شهادت یك‌هزار شهید در یك عملیات یك واقعیت بود.

سردار صفوی ساختن فرهنگ، تاریخ و تمدن آینده ایران اسلامی و پایداری ملت را در گرو شهادت شهیدان و آرمان‌های آنها دانست و اظهار داشت: الگوی شهادت‌طلبی شهدای ما برای برخی كشورها به فرهنگ تبدیل شده و اكنون شاهد مقاومت‌های اسلامی در كشورهای لبنان، مصر و نیز سایر كشورها هستیم.

وی گفت: تاریخ آینده ایران اسلامی و خاورمیانه، شمال آفریقا و جهان اسلام را آرمان‌های شهدا می‌سازد و تمدن جدید ایران اسلامی و منطقه خاورمیانه باز از تفكر و اندیشه بزرگ شهدای انقلاب اسلامی با رهبریت آیت‌الله خامنه‌ای تاكنون پایدار مانده است.

مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در بخشی از صحبت‌های خود به برگزاری كنگره شهدای روحانی اشاره كرد و گفت: 14جلسه تاكنون برای برگزاری این یادواره‌ها برگزار شده است كه حاصل آن برگزاری چندین یادواره در شهرهای تهران، قم و اصفهان است.

سرلشكر صفوی از برگزاری یادواره شهدا در روز ششم بهمن خبر داد و در ادامه جلسه به ذكر چندین خاطره از شهید عبدالله میثمی پرداخت.‏ /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار