ساخت ۶۳ نماز خانه در مدارس استان تا پایان امسال

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تا پایان امسال ۳۳ نماز خانه در آموزشگاه‌های فاقد نماز خانه احداث می‌شود.

سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۲۳ مدرسه مقطع متوسطه فاقد نمازخانه است که به صورت دو نوبته دایر هستند که با ساخت ۶۳ نماز خانه، این مشکل برطرف می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، کمبود نماز خانه در شورای آموزش و پروش استان مطرح و قرار شد تا پایان امسال ۳۳ نماز خانه در آموزشگاه‌های فاقد نماز خانه، احداث شود.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به طرح کاروان نماز در مناطق مختلف گفت: به منظور اجرایی کردن گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان ۱۴ مدرسه پسرانه مقطع متوسطه مناطق ۱۴ گانه، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین دانش آموزان دبیرستان شاهد قائم ناحیه یک، این فریضه واجب را به امامت حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مسجد ولایت این شهر برگزار کردند.

در استان حدود ۵۷ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۵۹ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان هم در جمع دانش آموزان نمازگزار به آن‌ها توصیه کرد که اهل دعا باشند چرا که انسانی که دعا می‌کند به زندگی امیدوار است و همان را از خداوند درخواست می‌کند، اما کسی که دعا نمی‌کند زندگی او افسرده است و چشم انداز ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار