رییس اورژانس پیش بیمارستانی سلسله گفت: یک مرد ۵۲ ساله به دلیل سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد.

شهاب صالحی اظهار کرد: طی تماس مردمی با اورژانس، سقوط مردی میانسال در حین برداشت گردو از درخت گزارش شد که بلافاصله پرسنل اورژانس به همراه یک کد آمبولانس به محل حادثه در یک باغ واقع در روستای باقرآباد شهرستان اعزام شدند.

صالحی ادامه داد: این مرد میانسال هنگام رسیدن پرسنل اورژانس هوشیار بود که بلافاصله اقدامات درمانی اولیه برای وی انجام و به بیمارستان امام خمینی(ره) الشتر ( مرکز شهرستان سلسله) اعزام شد.

وی بیان کرد: متاسفانه این فرد به دلیل خونریزی و جراحات داخلی شدید، ساعاتی پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

سطح زیرکشت کل باغات شهرستان سلسله سه هزار و ۳۵۵ هکتار است که ۲ هزار و ۲۲۴ هکتار از این مجموع باغات گردو بوده که ۲۸۰ هکتار آن به تنهایی در منطقه کهمان قرار دارد به نحوی که این شهرستان قطب گردوی استان است و محصول ان در کل کشور طرفداران خود را دارد.

از مهمترین مشکلات اغلب باغداران سلسله برداشت گردو به روش سنتی است که هرساله با شروع فصل برداشت منجر به حوادث جسمی ناگواری برای گردوچینان می شود و به همین منظور در سال های اخیر اقداماتی برای تامین ماشین آلات گردوتکانی (شیکر) صورت گرفته اما حجم عمده برداشت همچنان به روش سنتی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
دستگاه گردوچینی اختراع کنید