سال تحصیلی جدید با حضور حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۴۹ هزار فرهنگی امروز شنبه در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد.

 مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان در حاشیه آیین محور نواختن زنگ مهر و مقاومت در زاهدان گفت: ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از همت جهادگونه معلمان، مدیران مدارس و همکاران اداری و ستادی در راستای تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی تقدیر کرد.
حسین بروشکی افزود: از ابتدای خرداد ماه با شروع فرآیند ثبت نام دانش آموزان عملاً فعالیت ستاد پروژه مهر در همه شهرستان‌ها و مناطق استان آغاز و در کنار همه اقدامات انجام گرفته، موضوع توزیع کتب درسی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان از ۱۶ خرداد ماه شروع و اکنون کتب درسی در همه مدارس موجود و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: شعار سال تحصیلی آینده (همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی - ایران قوی) خواهد بود و بر همین اساس و با هدف تحقق و عملیاتی کردن این شعار به دنبال تقویت مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر عملکرد مدارس غیردولتی هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اعتقاد داریم مدیران و معلمان مدارس نقطه تحول و ایجاد تغییر و تحول رو به جلو هستند و هرچه اختیارات مدیران مدارس افزایش یابد قطعاً نتایج خوب و درخور تحسینی به دنبال خواهد داشت و موفقیت مدارس در گرو داشتن برنامه مدون هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالانه است که به عنوان نقشه راه و چشم انداز آینده از آن یاد می‌شود و همه مدارس ملزم به داشتن برنامه یادشده هستند.
وی افزود: موضوع توانمندسازی نیروی انسانی و به روز بودن دانش معلمان نیز بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که در صدد هستیم با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت شهرستانی و حتی درون مدرسه‌ای این موضوع را تقویت کنیم.

توانمند سازی دانش آموزان در دستورکار آموزش و پرورش

بروشکی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانش آموزان و توانمندی آنان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس نیز به موفقیت در دسترسی به اهداف آموزشی تربیتی کمک شایانی می‌کند و اعتقاد داریم انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه توسط خود دانش آموزان و با مشارکت آنان انجام شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان ما نیز باید تربیتی انقلابی و اسلامی داشته باشند و لازم است تلاش کنیم دانش آموزانی توانمند، بصیر، خلاق، فکور، ماهر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مدرسه و خانواده ۲ مولفه مهم و تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت هستند که هر کدام به فراخور وظایف خود در تربیت دانش‌آموزان نقش آفرینی می‌کنند و در این بین فعالیت‌های مدرسه و برنامه‌های آموزشی و تربیتی جاری در فضای کلاس درس و مدرسه زمانی تکمیل می‌شود و معنا پیدا می‌کند که ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده برقرار باشد و به تعبیر دیگر خانواده در کنار مدرسه و همراه و همگام با مدرسه گام بردارد.
وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مشارکت فکری و عملی و هم‌اندیشی بین عوامل مدرسه و اولیای دانش آموزان با توجه به شرایط موجود در پیرامون دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و روانی ضرورت دارد.
بروشکی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با توجه به گستردگی حوزه تعلیم و تربیت و فراوانی برنامه ها و فعالیت های آموزشی و تربیتی، همراهی و کمک مجموعه‌های مختلف و دستگاه های اجرایی می تواند در تحقق اهداف نظام آموزشی و عدالت آموزشی در جای جای سیستان و بلوچستان مثمر به ثمر واقع شود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار