گروهی از یهودیان تندرو ساکن سرزمین‌های اشغالی فلسطین بار دیگر به مسجدالاقصی هجوم بردند.

در ادامه سلسله تعرضات صهیونیست‌ها به سرزمین و مقدسات فلسطینی، گروهی از یهودیان تندرو ساکن سرزمین‌های اشغالی فلسطین بار دیگر به مسجدالاقصی هجوم بردند.

 تلویزیون العربی روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ شهرک نشین صبح امروز و همزمان با آیین موسوم به "عید روز بخشش" به مسجدالاقصی هجوم بردند.

تکرار تعرض به مسجدالاقصی از سوی تندرو‌های صهیونیست برغم اعتراضات محلی، منطقه‌ای و جهانی به این اقدامات که در راستای یهودی سازی مسجدالاقصی تعبیر می‌شود، بویژه از زمان به قدرت رسیدن کابینه بسیار افراطی بنیامین نتانیاهو تشدید شده است. 

از سوی دیگر در پی تعرض شب گذشته نظامیان صهیونیست به اردوگاه "نورشمس" در شرق طولکرم در کرانه باختری رود اردن که به شهادت دو جوان فلسطینی منجر شد، اسپوتنیک عربی به نقل از شاهدان عینی از مجروح شدن چند نظامی صهیونیست طی این درگیری‌ها و انتقال آن‌ها به بیرون اردوگاه توسط آمبولانس خبر داد.

در خبر دیگری دانشگاه "بیرزیت" در رام الله در کرانه باختری با صدور بیانیه‌ای از تعرض گروهی پرتعداد از نظامیان صهیونیست به بخش خوابگاهی این دانشگاه در روز یکشنبه خبر داد و آن را محکوم کرد.

پایگاه خبری فلسطینی نیوپرس در این خبر به نقل از دانشگاه بیرزیت افزود: هجوم صبح امروز نیرو‌های اشغالگر به خوابگاه این دانشگاه، تخریب اموال و بازداشت چند تن از دانشجویان، نقض آشکار و صریح همه عرف‌ها و موازین بین‌المللی در جرم‌انگاری تجاوز به خوابگاه‌ها و نهاد‌های آموزشی است.

دانشگاه بیرزیت فلسطین تاکید کرد که ماجرای این تعرض به خوابگاه‌های خود و همچنین روشن شدن وضعیت دانشجویان را از طریق وکلا و نهاد‌های حقوقی پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار