طالب محمدی رویکرد اصلی در فعالیتهای تابستانی را آموزش مهارتهای زندگی با تکیه بر شعار "دانش آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی" عنوان کرد وگفت: این فعالیتها از یکم تیرماه تا ۲۰ شهریورماه جاری برگزار شد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: تابستان امسال ۱۷ پایگاه فعالیتهای تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالنهای ورزشی اداره کل بهزیستی، کانونهای پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفهای وهیأتهای ورزشی جانبازان ومعلولین، نابینایان وناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.
وی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی تصریح کرد: برنامه ریزیهای لازم برای حضور ۷ گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر در تابستان جاری در پایگاههای فعالیتهای تابستان انجام شد.
محمدی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی مبتنی بر ساحتهای ۶ گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، گفت: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیتهای فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامههای تابستانی اوقات فراغت است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خاطر نشان کرد: با تقویت مهارتهای این دانش آموزان صرفنظر از محدودیت آنها میتوان ظرفیتهای ارزشمندی را در زمینههای مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری را در آنان شناسایی ودرجهت تقویت آن گام برداشت.