استاندار:

شرکت‌های سرمایه‌گذار برای فعالیت در سیستان و بلوچستان برنامه داشته باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذار طرح‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت خود را برای سرمایه‌گذاری در این استان همراه سابقه کاری ارائه کنند.

محمد کرمی  در جلسه با تعدادی از سرمایه‌گذاران اظهار کرد: برخی از سرمایه‌گذاران با آگاهی از امکانات و ظرفیت‌های این منطقه تصمیم به سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتی زمین‌های مستعد و نوع خاک را بررسی کرده بودند.

وی افزود: سواحل مَکُران؛ گلخانه‌های طبیعی هستند و در این منطقه باغ‌های موز، انبه، پاپایا و نارگیل در حال توسعه و گسترش است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر عدم حضور شرکت‌ها بدون مطالعه و بررسی، بیان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذار باید سابقه کاری متناسب داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط واگذاری زمین به شرکت‌های سرمایه گذار، افزود: به دلیل عدم بهره‌برداری برخی شرکت‌ها از معادن و زمین‌هایی که در اختیار دارند، در نظر داریم پروانه‌های اعطایی را باطل و زمین‌ها و پهنه‌ها بازپس گیری شود.

کرمی اذعان کرد: سیستان و بلوچستان منطقه مستعدی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و آب و خاک و شرایط لازم برای احداث گلخانه‌ها را داراست.

وی بیان کرد: مراکز مطالعات کشاورزی که در سطح سیستان و بلوچستان وجود دارند قبل از آغاز پروژه‌های گلخانه‌ای بررسی‌های مربوط به خاک و نوع کشت جهت بهره‌وری بیشتر از امکانات مورد بررسی قرار دهد.

برچسب ها: استانداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار