تلاش وزیر آموزش و پرورش برای تجمیع آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدم امروز حجمی از کتاب‌های درسی اضافه بوده و بهتر است حذف شود. 

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برای استخدام نیرو‌های خرید خدماتی منع قانونی وجود دارد و هیچ کسی نمی‌تواند بدون آزمون وارد نظام تعلیم و تربیت شود. همچنین برای جذب در دانشگاه فرهنگیان نیز باید آزمون داد و یا در آزمون‌های استخدامی شرکت کرد.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی نیروی خرید خدماتی داریم. سال قبل تصمیم گرفته شد که این تعداد، آخرین نیرو‌های خرید خدماتی باشند. آزمون‌های استخدامی اخیر فرصت فوق العاده به این نیرو‌های خرید خدماتی می‌داد و این نیرو‌ها برای شرکت در این آزمون امتیاز داشتند تا از این طریق جذب آموزش و پرورش شوند، اما به دلایل زیادی نتوانستند وارد شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به همکاران عرض کردم، چون نیاز به نیرو داریم به این دسته از نیرو‌های خرید خدماتی بگویید که از آن‌ها امسال هم استفاده می‌کنیم؛ اما یک شرط دارد و آن این است که بتوانیم مجوز استخدام این نیرو‌ها را از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی بگیریم. البته اطمینان دارم آن‌ها هم کمک خواهند کرد. این حق مردم است که معلمانی سر کلاس باشند که از هر حیث ممتاز هستند.

برخی نیرو‌های خرید خدماتی حقوق سال گذشته را نگرفته‌اند

وی افزود: برخی از این نیرو‌های خرید خدماتی حقوق پارسال را نگرفته اند. باید در این راستا برنامه ریزی شده و این مشکل رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: من معتقدم امروز حجمی از کتاب‌های درسی اضافه بوده و بهتر است حذف شود. 

او گفت: در حال حاضر هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش را داریم، اما علی‌رغم این تنوع، تفاوتی وجود ندارد. از این رو بازآرایی هنرستان‌ها را در دستور کار داریم. همچنین طرح ملی مهارت را با این هدف که هر دانش آموز در هر سال یک مهارت بیاموزد، در دستور کار ستاد راهبری اجرای سند تحول بنیادین قرار داده ایم. باید هنرستان‌های هم جوار با صنایع مثل هنرستان‌های هم جوار کارخانه‌ها را ایجاد کنیم. اگر سهم هنرستان‌ها اضافه شود باید تجهیزات هنرستان‌ها قوی شود. 

تخصیص دو درصد از عوارض گاز برای تجهیز هنرستان‌ها

وی ادامه داد: دو درصد از عوارض گاز را برای تجهیز هنرستان‌ها داده اند که ان‌شاءالله اگر زودتر پرداخت شود هنرستان‌ها را تجهیز می‌کنیم. ما تعیین کرده بودیم ۴۵ درصد از بچه‌های متوسطه به سمت هنرستان‌ها سوق پیدا کنند، اما گویا مجلس این رقم را به ۵۰ درصد رسانده  که خوب است. 

صحرایی گفت: دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پذیرفته شده اند و در چهار دهک اول اقتصادی کشور قرار دارند، مهمان رئیس جمهوری هستند چراکه برای انجام این کار پول وجود نداشت. این هدیه ویژه رئیس جمهوری به این دانش آموزان است. 

امکان تجمیع آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در یک آزمون جامع

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تنوع آزمون ورودی مدارس نیز زیاد است که می‌توانیم یک آزمون بگیریم و نهایتا فرد مدرسه نمونه دولتی یا سمپاد را انتخاب کند. این کار از سوی ما مطالبه عمومی شده که البته نیاز به مطالعه دارد و باید با مطالعه این کار انجام شود. در حال حاضر ما دو آزمون یکی برای مدارس نمونه دولتی و دیگری برای مدارس سمپاد می‌گیریم و دانش آموزان دو بار پول و آزمون می‌دهند، این را می‌توانیم در قالب یک آزمون انجام دهیم و هر دانش آموزی که نمره بالاتر آورد مدارس سمپاد را انتخاب کند. چرا دو آزمون بگیریم. این قول را به مردم می‌دهیم که امسال این دو آزمون را یکی کنیم. البته رئیس مرکز سنجش نیز باید نظر دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به  آمار ۲۰۵ هزار نفری بازماندگان از تحصیل که ۵۵ هزار نفر از این تعداد به چرخه تحصیل بازگردانده شده و جذب شده اند، اشاره کرد.

آغاز فرآیند چاپ کتب درسی ۱۴۰۳ 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود به بیان آمار‌هایی درباره اقدامات انجام شده در این وزارتخانه پیرامون بازگشایی مدارس پرداخت و ادامه داد: فرآیند چاپ کتب درسی ۱۴۰۳ شروع شده است. ما بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم و درواقع آموزش و پرورش تقریبا دو پنجم کل کاغد کشور را برای چاپ کتب بچه‌ها مصرف می‌کند. ما ۹۹۰ عنوان کتاب را چاپ می‌کنیم.

وی یادآور شد: امسال در طرح شهید عجمیان ۲۰ هزار مدرسه را توسط مردم و گروه‌های جهادی و خود بچه‌ها شاداب سازی کردیم. در این دو سالی که گذشت تقریبا ۲۱۵۶ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ساختیم. همچنین در این دو سال بیش از ۵۸۰۶ مدرسه و تقریبا ۹۵۰۰ کلاس ساختیم و این یعنی در هر روز ۸ کلاس ساخته ایم. امسال حدود ۷۵ هزار معلم جدید داشتیم که ۲۵ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ۵۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی جذب شدند.

صحرایی اظهار کرد: دوست دارم به من «وزیر مدرسه» و نه وزیر آموزش و پرورش بگویند، علت این امر را توضیح داد:، چون مدرسه جایی است که همه چیز ما اعم از معلم، مدیر، ناظم، والدین و دانش آموزان آنجا است و همه اتفاقات خوب آنجا رخ می‌دهد. پیرو فرمایش رهبر انقلاب از روز اول شعار ما این بود که باید به مدرسه برگردیم و اگر به مدرسه برگردیم همه چیز درست می‌شود. اگر امروز در آسیب‌های اجتماعی مشکل پیدا کردیم به این دلیل است که در مدرسه خوب کار نکردیم. کلید حل مشکلات کشور در مدرسه است. شعار سال تحصیلی جاری نیز «همه با هم یکصدا ایران؛ مدرسه قوی، ایران قوی» است.
 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح «پویش مهر» به جای «پرسش مهر» از سوی رئیس جمهوری، اظهار کرد: امسال آقای رئیس جمهوری خلاقیت به خرج دادند و ما را غافلگیر کرند. این یکی از از ویژگی‌های ایشان است که خودش تصمیم می‌گیرد. هرسال برای طرح پرسش مهر رئیس جمهوری فرآیندی شکل می‌گیرد. پژوهشگاه، معاونت پرورشی، شورای معاونین آموزش و پرورش، مرکز مدیریت استراتژیک رئیس جمهوری بر روی این امر کار می‌کنند که چه سوالی مطرح شود که یک جنبش را در کشور ایجاد کند. اما در کمال تعجب رئیس جمهوری هیچ کدام از حرف‌های ما را به صورت تک تک نشنیده بودند، اما در عین حال به صورت سرجمع تمام سوالات ما را دیده بودند چراکه سرجمع حرف‌های ما درباره آینده بود. ایشان گفتند به جای پرسش پویش، هر کسی بگوید گذشته چه بوده و آینده چطور است. دال مرکزی حرف ایشان نیز امید بود چراکه جایی که امید زنده باشد همه چیز زنده است و بزرگترین دشمن ما ناامیدی است.

وی خطاب به معلمان نیز توصیه کرد: در پاندمی کرونا ثابت شد اگر فقط بخواهیم درس بدهیم مدرسه تلویزیونی ایران می‌تواند جای همه ما معلمان را بگیرد، چون در دسترس‌تر است. پس اگر بخواهیم فقط معلم به معنی انتقال دهنده دانش باشیم، امروز در جهانی هستیم که انتقال دانش به شیوه‌هایی بهتر از شیوه کلاسی ما امکان پذیر شده است. الان همه نگران چت جی پی تی و هوش مصنوعی هستند. اما خود چت جی پی تی می‌گوید نمی‌تواند جایگزین معلم، وکیل و پزشک شود، اما کدام معلم؟ آن معلم که مادر و پدر است و با شادی دانش آموز شاد می‌شود و با با دلهره دلهره دانش آموز دلهره می‌گیرد.
 
صحرایی همچنین خطاب به والدین با تاکید بر این که تربیت حاصل کوشش شما و نه ما است، تصریح کرد: اصل کار تربیت بر عهده والدین است. نقش خانواده در تربیت اگر از مدرسه مهم‌تر نباشد به همان اندازه مهم است. به والدین و خانواده‌ها می‌گویم که با هم باید تربیت را انجام دهیم. 
 
صحرایی گفت: آموزش و پرورش در هر کشوری آینده ساز کشور است. در بیشتر کشور‌های جهان آموزش و پرورش مساله اول کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
لطفا آزمون های نمونه و تیزهوشان را یکی نکنید
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
چرا با انتخاب این ارزیاب ها در آزمون استخدامی آموزگاری در بخش مصاحبه که سلیقه ای عمل کردن و همه را مردود کردن زندگی هزاران جوان را نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
باید اتاق فکرباشد برای برنامه های محتوایی و..نه اینکه ازمون را تجمیع کنیم و از این کارهای جزئی واحرایی. پوپولیستی عمل کردن جز خسارت چیزی بدنبال ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
کلا وزیر آموزش وپرورش دروغگو است اصلا به فکر معلمان نیست رتبه بندی را سر هم کرد با دروغ ایکاش استیضاح میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
لطف کنید یه فکری هم بحال معلمانی که در سال 1400بازنشسته شده اند وشما به آنها رتبه بندی ندادید بکنید 1401 رو دادید این چه عدالتی هسته ما که نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۱:۳۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
لطفاً به فکر بزرگسالان هم باشید،بنا به شرایطی نتونستن درس بخونن تنهایی اینقدر سخت میگیرن انگار می‌خوابیم بمب اتم درست کنیم،هزینه هابالا سوالات سخت ،فقط باپول سوال میخرن من که بودجه ندارم چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی افشار
۰۹:۰۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
چرا آموزش در ایران طبقاتی می باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
من بعنوان معلمی که در تمام سطوح کار کرده ام متاسفم عرض کنم هیچ برنامه ریزی در نظام آموزشی کشور وجود ندارد و دراین چند سال اخیر آموزش و پرورش جولانگاه افراد غیر تخصصی شده است در حالی که دنیا روی آموزش و پرورش فکر می کند جامعه ما با آزمون و خطا و تصمیمات غیر تخصصی اموزش و پرورش را به فنا می کشد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن شهیدزاده
۱۵:۵۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
با سلام. بنظرم باید سوالات دروس رشته انسانی و ریاضی و تجربی برای ورود به مدارس نمونه و تیزهوشان متفاوت از هم باشه و شبیه کنکور سراسری باشه تا حقی از کسی ضایع نشود و دانش آموز برای قبولی فقط دروس تخصصی رشته که انتخاب کرده را بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
آقای وزیر شما امسال از ماده ۲۸ آموزگاری نیرو گرفتی و شیوه جدید برای ارزیابی گذاشتی ولی در اوج ناعدالتی عمل کردی رقیب ها ی هر شهرستان ارزیاب جدا داشتن و رقیب ها یک سری ارزیاب سخت گیر و یک سری ارزیاب سهلگیر ارزیابی کردند و حق افراد با ارزیاب سخت گیر خورده شد خیلی از داوطلب ها با نمره بالا نتوانستند قبول شوند ولی پایین ترین نمرات قبول شدند.
بعضی شهرستان ها با وجود کمبود نیرو نمرات بالا ۶۰۰ ؛۶۳۰ ۷۰۰ را هم مردود کردید و دارید از نیروهای بازنشسته استفاده می کنید حتی به نیروهای تازه وارد دارید دوشیفت کلاس و کلاس چند پایه می دهید چرا در حق ما جوان ها آنقدر ظلم می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
چون بازنشسته ها نهایت یک یا دوتومن به حقوقشون اضافه میشه و برای نیروی جوان پرانرژی باید هزینه کنن! و دلشون نمیخواد !موندم چرا هرروز مالیاتها رو به مدل های مختلف افزایش میدن اما حاضر نیستن برای مردم هزینه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام. دخترم دهم انسانی است گفتند تا آخر این هفته کتابهاشون را نمیدن اونوقت از الان کتاب‌های ۴۰۳ چاپ میشه. خراسان شمالی شیروان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
در ارومیه مدیر و معاونین مدرسه شاهد آهندوست برای دوره یازدهم و دوازدهم در قبال اخذ پول از بیرون دانش آموز ثبت نام کرده اند الان دانش آموزان قبولی شهریور خود را ثبت نام نمی کنند می گویند جا نداریم هیچ کس هم جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
عزیزم . وزیر ......همون ایده های قبلی رو کامل کن . بعد باز بیا اینجا نظریه بده
تو رتبه بندی رو درست کن و پول ما رو بده .
تو مدارس رو به حداقل امکانات تجهیز کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
هیچی ایشون دوستی خاله خرسه داره!! اینجوری دولتی هم از دست درس بچه هایی معمولی خارج میشه! لطفا قول نده نخواستیم..نمونه دولتی هفتم اصلا آزمون نداره
دوما امسال بالای صدهزارنفر ورودی مدرسه از افغانها داشتیم و یه جوری تو کشور سرازیر شدن که مدارس معمولی تو تهران و مشهد و شیراز حتی بالای ۴۰ نفر در هرکلاس رفته!!
افغانستانی ها نه تو ایران سرمایه میارن نه مالیات میدن سوخت و حامل های انرژی که ماها کلی بابتش پول میدیم هم تو حاشیه شهر و روستا نصف قیمت به دست میارن!و سرمایه و ارز و پول از کشور خارج میکنن...کشور ما کانادا که نیس مهاجر بتونه داخل خودش بگنجونه!!
یه فکری برای این تبعیض هایی که داره به وقوع میپیونده کنید آموزش و فرهنگ ایران در خطر هس...الان افغانستان موقعیت ایران رو داشته باشه این حجم از ایرانی راه میده داخل کشورش؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
جناب وزیر در مدرسه ای که من دخترم رو ثبت نام کردم معلم پایه پنجم ندارد... خب ما که پول مدرسه غیردولتی نداریم چه گناهی کردیم؟؟؟ تاسیس بی رویه مدارس غیر دولتی خیانت است به آینده فرزندان ما... چون اونجا دانش آموز سالاری حکم فرماست بی برو برگرد همه دانش آموزان مدارس غیر دولتی نمره قبولی می‌گیرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
حق گفتی
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
آقای وزیر همش از کارهای روتین حرف میزنه مدارس باز شدن دیگه دانش آموزان کتاب گرفتن برخی معلمان رفتن کلاس.آقای نوری طلب معلما رو تا ۱۴۰۰ پرداخت کرد.آقای صحرایی کی طلب معلما رو پرداخت میکنی!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
وقت گل نی ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
به نظر میرسد دولت و وزارت آموزش و پرورش باید به فکر رفاه حال دانش آموزان باشد تا ایجاد دغدغه و استرس ، که ماشا الله در طی این چند سال با انواع و اقسام تصمیمات غلط و من در آوردی بسیاری از بچه های مردم رو بیمار نموده اند ، یه بار شرط معدل در کنکور یه بار حذف آن الان هم بعضی تفکرات دیگر......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
نیاز نیست یک آزمون برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
صحرایی جان شرابط ورود به سمپاد و نمونه دولتی متفاوت، سمپاد پایه هشتم و نهم باید معدل بالای ۱۹ داشته باشن، نمونه نهم معدل بالای ۱۷، سمپاد آزمون استعداد تحلیلی داره نمونه نداره، سطح سوالات آزمون سمپاد بالاتر از کتاب درسی و تحلیلی اما نمونه سوالاتش در سطح کتاب درسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
آزمون سمپاد پارتی بازیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
اتفاقا تنها آزمونی که پارتی بازی نیست سمپاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
یکی از بستگان نزدیک من هم خودش بعدها گفت هر چهار فرزندم که در تیزهوشان قبول شدند سوالات را قبل از آزمون بدست آورده بود، من هم قبلاً فکر می کردم غیر قابل پارتی بازی باشد ولی الان بعد از ۱۰ سال این بنده خدا خودش اقرار کرد که سوالات را دریافت می کرده قبل از آزمون.
United Arab Emirates
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
آی گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
خجالت بکش یه بچه هفتمی چه پارتی بازی بلد انجام بده و کسی که هوش بالاتری داره و می‌تونه تو سمپاد دوام بیاره مطمئنا چون فرزند شما در نیماده پس پارتی بازی شده؟مدیون بچه های سمپادی هستید شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
مدارس سمپاد وغیر انتفاعی و...را جمع کنید همه دانش آموزان تو یه نوع مدرسه درس بخونن و شرایط برای همه یکسان‌ باشه
Iran (Islamic Republic of)
هم‌وطن
۱۰:۵۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
به جای این کارا کیفیت مدارس دولتی را بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ح م
۱۰:۰۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
سلام لطفا درمورد احکام حقوقی ورتبه بندی معلمین بازنشسته ۱۴۰۰ که مدت زیادی از سپری شده رسیدگی ازطریق مبادی مربوطه بعمل آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
به جای اینکه هر روز قانون جدیدی ارائه بدید تمرکزتون رو بذارید روی پیشرفت و تقویت مدارس دولتی.با این قانون تجمیع سمپاد و نمونه دولتی فقط کلاس های هوش با قیمت های بالا زیاد می شوند و دانش آموزی هم که نخواد کتاب هوش بخونه و کلاس هوش بره و فقط هدفش نمونه است مجبور میشه که روی ایتم هوش هم سرمایه گذاری کند .متاسفم که بچه های ما موش آزمایشگاهی شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
وقتی ما میتونیم از هنرستان سودببریم که هنرجو از کارش درآمد پیدا کنه باید در هنرستان کارگاه زده شود برای بازار کار گرفته شود و بچه ها کار را بصورت عملی هفته دو روز انجام دهند تا با تمام سختی و موانع آشنا شوند و بعد هم طریقه ایجاد مغازه یا کارگاه به او یاد داد ه. و چگونگی برخورد با مشتری درس داده شود آنوقت هنرستان بدرد میخوره الان هنرستان برای وقت گذرانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
جناب صحرایی چرا دریافت وجه توسط مدارس را حل نمی کنید .
دولت موظف به پرداخت هزینه امور مدارس هست

پس مدارس را بجان خانوادها بابت شهریه مدارس هیت امنایی ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
هم اکنون هم مدارس سمپاد مانند گذشته از کیفیت لازم برخوردار نیستند چراکه تعداد آنها بسیار بیشتر شده است لذا مشخص هست که ورودی به آنها خیلی راحت‌ می باشد . به نظر می آید دولت به اسم مدارس سمپاد قصد جبران کمبود بودجه خود را دارد . در این چند سال شاهد ورود دانش آموزانی با کیفیت هوش متوسط به این مدارس هستیم در حالی که در دهه ۶۰ و ۷۰ فقط دانش آموزان برتر امکان ورود داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
انصافاً سطح علمی مدارس چه سمپاد چه دولتی ها بیشتر از گذشته هست لطفاً به کتاب های دهه هفتاد یا هشتاد نگاهی بیندازید؟نسل جدید دارای هوش بیشتری از گذشته هستند مباحثی که ما در سوم دبیرستان مطالعه میکردیم الان کلاس نهمی ها آنها را مطالعه می کنند لطفا یکم بیشتر دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
کنکور را تستی تشریحی برگزار کنیدعادلانه تره؛با سوالات تشریحی نیاز به کلاس کنکور کم میشه با سوالات تستی تاثیر تصحیح سلیقه ای و خطای مصحح یعنی سوالهایی که با شگردهای تست زنی حل میشه تشریحی باشه تا کسی با شگردتست زنی بالا نیاد وبقبه سوالات تستی؛ ،معلمها هم امتحانات را تستی تشریحی بدن نمونه سوال هردرس را هم در شاد بگذارید تا بدون نیاز به کلاسهای آزاد کنکور همه با سوالات آشنا باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
خجالت بکشید الان من تو دروس عمومی موندم چرا اظهار فضل میکنید ،بعضی بیسوادا نظر ندن در مورد کنکور، دروس عمومی امسال کنکور رو حذف کنید به مقدسات قسم بودجه ندارم برا ی کتاب برای کلاس و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
من چطوری میتونم به این دوستمون کمک کنم کتاب بخره... ممنون میشم کمک کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
افزایش کمیت منجر به کاهش کیفیت میشه؛ شما اگه خیلی دلسوز هستید مدارس معمولی دولتی رو تقویت کنید
آخرین اخبار