آغاز رسمی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی

سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان آذربایجان غربی آغاز شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران آذربایجان غربی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات ایشان از حوزه‌های علمیه گفت: یکی از سنت‌های رائج حوزه‌های علمیه، تواضع شاگرد در مقابل استاد است؛ بنابر این تکریم اساتید و مراجع باید در اولویت طلاب حوزه‌های علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، وظیفه حوزه‌ها و علمای دین را بیان معارف اسلام و تلاش برای تحقق آن‌ها در جامعه خواند و تأکید کرد: علما در مقام وارثان انبیا باید برای عملی شدن توحید و اقامه قسط، مجاهدت کنند.

وی به دیگر منویات رهبر معظم انقلاب، در رابطه با مطالبه از طلاب و لزوم انس با دعا و ادعیه و اقامه نماز شب تاکید و اضافه کرد: طلبه باید با دعا، ذکر و مناجات انس پیدا کند، طلبه باید زندگی خود را یک زندگی دینیِ محض بکند. طلبه باید دل خود را پاک و صاف کند، تا وقتی در مقابل انوار معرفت و توفیقات الهی قرار گرفت، تلالؤ پیدا کند.

حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی نیز در این مراسم، گفت: هدف فرد از تحصیل در حوزه علمیه باید کسب آگاهی به راه سعادت باشد که توسط انبیا و ائمه معصومین تبیین شده است و نیز خودسازی و پرورش انگیزه خود برای عمل و وقتی که چنین شد او سپس علم آموخته را همراه با سیره عملی خود به مردم عرضه می‌کند و مردم را با زبان و رفتار به سعادت فرا می‌خواند که وراثت انبیا را تکمیل کرده باشد.

در ادامه مراسم، از زحمات حجت الاسلام رحیمی، مدیر پیشین مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، تقدیر و حجت الاسلام حسین حبیبی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.