رئیس ستاد مشترک نیرو‌های آمریکا اظهارات نامزدجمهوریخواهان این کشور درباره کهنه‌سربازان آمریکایی را محکوم کرد.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های آمریکا، در مصاحبه با نشریه آتلانتیک درباره واکنش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و نامزدکنونی جمهوریخواهان آمریکا، به حضور یک کهنه سرباز آمریکا در رویدادی صحبت‌هایی مطرح و از اظهارات ترامپ انتقاد کرد.

«پیت بوتیجیگ» وزیر حمل و نقل آمریکا و کهنه سرباز نظامی این کشور، پس از گزارشی مبنی بر اینکه ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به دنبال منع حضور یک کهنه سرباز به شدت مجروح در انظار عمومی بوده، از دونالد ترامپ انتقاد کرده است.

مارک میلی اکنون در مصاحبه خود افشا کرد که نام این سرباز «لوئیس آویلا» بوده که پایش را پس از حمله بمب دستی در افغانستان از دست داده و دچار آسیب مغزی شده و ترامپ از دیدن او در مراسم استقبال از مارک میلی در سال ۲۰۱۹ عصبانی شده است.

مارک میلی در بخشی از مصاحبه خود گفت که «ترامپ پس از این مراسم به من گفت چرا چنین افرادی را به اینجا می‌آورید؟ هیچ‌کس نمی‌خواهد این مجروح را ببیند. ترامپ به من گفت که آویلا دیگر هرگز نباید در انظار عمومی ظاهر شود.»

در مصاحبه دیگری هم «پیت بوتیجیگ» که در نیروی دریایی آمریکا ستوان بود و در سال ۲۰۱۴ در یک سفر در افغانستان خدمت کرد - به سی‌ان‌ان گفت که «دستور ادعایی ترامپ فقط آخرین نمونه از حملات ظالمانه ترامپ علیه افرادی است. اعضای نظامی مجروح شده در نبرد سزاوار احترام از هر آمریکایی و از هر رئیس‌جمهور آمریکا هستند.»

ترامپ پیش از این به اعضای ارتش حمله کرده بود، به طور مثال، در سال ۲۰۲۰، آتلانتیک گزارش داد که ترامپ گفته است گورستان آمریکایی آیسن-مارن - جایی که بیش از ۲ هزار نظامی آمریکایی که در فرانسه جان باخته‌اند در آن دفن شده‌اند - «پر از افراد احمق است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار