مرضیه هاشمی خبر داد؛

خبرنگاران آمریکایی به دليل فشار و تهدید در جشنواره رسانه خورشید حاضر نشدند

دبیر جشنواره رسانه خورشید گفت: ما از خبرنگاران در امریکا و کانادا برای حضور در جشنواره رسانه خورشید دعوت کردیم، ولی آن‌ها بخاطر فشار و ترس سفرشان را کنسل کردند.

مرضیه هاشمی، دبیر جشنواره رسانه خورشید در استودیوی گفتگو ویژه خبری در پاسخ به این سوال که این جشنواره چه ویژگی‌هایی دارد؟ گفت: جشنواره رسانه خورشید فرصتی است تا به موضوعات مختلف بخصوص زنان و خانواده‌ها پرداخته شود. ما هم به مقاومت زنان اشاره می‌کنیم، هم به عدالت اجتماعی پرداخته می‌شود.

هاشمی ادامه داد: بعضی از موضوعات ارتباط مستقیمی با بردگی مدرن دارد و زنان برای این موضوع دیدگاه خاصی دارند. 

دبیر جشنواره رسانه خورشید در پاسخ به این سوال که چرا این جشنواره با موضوع خبرنگاران زن برگزار می‌شود؟ توضیح داد: اگر به رسانه‌های دنیا نگاه کنیم می‌بینیم نمی‌گذارند صدای ما به نقاط مختلف برسد. چه بهتر از این که ما خانم‌ها در فضای رسانه‌ای دورهم جمع شویم و دیدگاه‌های ضد هژمونی خود را دنبال کنیم. ما می‌توانیم اطلاعات بهم رد و بدل کنیم. ان‌شاء‌الله بتوانیم صدای بی‌صدایان را بیشتر پخش کنیم.

به گفته وی، چه جایی بهتر از جمهوری اسلامی ایران سراغ دارید، تا این جشنواره در آنجا برگزار شود؟ در این ۴۴ سال [کشور‌های مختلف]سعی کردند با تحریم‌های مختلف جلوی صدای مقاومت و عدالت را بگیرند. جایی بهتر از ایران نبود. خداروشکر خانم‌ها از سراسر دنیا برای جشنواره حضور می‌یابند. ما از خبرنگاران در امریکا و کانادا برای حضور در جشنواره دعوت کردیم. آن‌ها می‌خواستند حضور یابند، ولی بخاطر فشار و ترس سفرشان را کنسل کردند.

هاشمی با بیان اینکه ما خبرنگاران آزاده‌ای داریم، که در آن کشور‌ها زندگی می‌کنند و زیر فشار هستند، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به صدای واقعی مردم بیشتر بپردازیم. شعار جشنواره رسانه خورشید با این عنوان که «زنان روشنگری می‌کنند»، گویای این موضوع است. چون زنان از زوایای مختلف به مسائل نگاه می‌کنند. در همین جنگ سوریه، عراق، ونزوئلا و ... زنان با چه مشکلاتی رو‌به رو بودند. 

دبیر جشنواره رسانه خورشید ادامه داد: ما خبرنگاران مختلفی را دیدیم، که در جنگ‌ها کشته شدند؛ مانند شیرین ابوعاقله. این جشنواره یادبودی برای اوست. شیرین ابوعاقله خانم خبرنگارِ فلسطین امریکایی بود، که بیش از ۲۰ سال برای شبکه الجزیره فعالیت می‌کرد. او در جنگ از سوی رژیم صهیونیستی کشته شد. بعد از کشته شدن او هیچ اتفاق و فشاری به سازمان ملل یا امریکا نشد. حتی در تشییع جنازه خانم ابوعاقله نیرو‌های رژیم صهیونیستی به تابوت او حمله کردند. آن‌ها تا این حد مقابل پخش زنده دوربین به جنازه او بی‌احترامی کردند. الان بی‌عدالتی در دنیا حاکم است و ما سعی می‌کنیم واقعیت را پوشش دهیم.

نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید به یاد گرامیداشت شیرین ابوعاقله در هشتم مهر با حضور بانوان و فعالان رسانه‌ای از ایران و ۴۵ کشور جهان در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار