هزینه حمل گندم از مزرعه تا سیلو توسط دولت پرداخت شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید هزینه حمل گندم از مزرعه تا سیلو‌های نگهداری این محصول را بر عهده بگیرد.

احد آزادی خواه در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: از یک سو باتوجه به محدودیت منابع موجود باید در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم شرایط دولت را نیز در نظر بگیریم و از سوی دیگر کشت این محصول استراتژیک باید برای کشاورزان گندمکار صرفه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر قیمت واقعی گندم بیش از هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان است، گفت: اگر دولت قیمت و منابع زیادی برای خرید تضمینی گندم اختصاص دهد زیان نمی‌کند، اما از آنجایی که منابع دولت محدود است این امکان وجود ندارد و درحال حاضر نیز تاخیر بسیار زیادی در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه قیمت ۲۰ هزار تومانی گندم دور از انتظار نیست، اما باید به موقع مطالبات گندمکاران در سال زراعی جدید پرداخت شود، گفت: دولت باید هزینه حمل گندم از مزرعه تا سیلو‌های نگهداری این محصول را بر عهده بگیرد و از سوی دیگر اُفت گندم را با تخفیفات ویژه اعمال کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: باید به کشاورزان گندمکار به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز و افزایش سطح زیرکشت از طریق بانک کشاورزی تسهیلات ویژه پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.