بیش از ۷۹ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای در اربعین توسط خودروهای شخصی انجام شد

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: در ایام اربعین امسال بیش از ۷۹ درصد از حمل ونقل جاده‌ای از طریق خودروهای شخصی صورت گرفت.

شهریار افندی زاده  گفت: تعداد زائران اربعین امسال به حدود ۴ میلیون نفر رسید که با احتساب سفرهای رفت و برگشت به ۸ میلیون نفر می‌رسد. از حدود دی ماه سال گذشته جلسات متعددی برای خدمات سفرهای اربعین برگزار و تلاش شد مشکلات سال ۱۴۰۱ طی امسال رخ ندهد.

وی دو موضوع مدیریت تقاضای سفر و توزیع مکانی از پایانه ‌های مرزی ۶ گانه را از جمله وظایف مهم کمیته حمل‌ونقل و سوخت دانست و گفت: توزیع سفر با افزایش مدت ۲۵ روزه ایام سفرهای اربعین مدیریت شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۳ پایانه مرزی در سال گذشته برای سفرهای اربعین اضافه شده بود اما تردد از آن‌ها در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود که امسال افزایش قابل توجهی داشت.

افندی‌زاده یادآور شد: در ایام اربعین، حدود ۹۵ درصد جابه‌جایی‌ها توسط حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی رخ داد که حدود ۴ درصد سهم حمل‌ونقل ریلی بود. بیش از ۷۹ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای نیز توسط خودروهای شخصی انجام شد که نیازمند افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حتی مرزهای خروجی برای اتباع خارجی نیز با مدیریت مناسب تعیین شده بود تا مشکلاتی هنگام بازگشت رخ ندهد.

به گفته افندی‌زاده طبق نظرسنجی‌های انجام شده حدود ۸۸ درصد زائران به حمل‌ونقل عمومی نمره قبولی دادند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند افزایش ظرفیت ناوگان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل گفت: قطعا نقاط ضعف امسال برای سال آینده برطرف خواهد شد.

 همچنین  پناهیان رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری  در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی گفت: ایام اربعین و حرکت ملی و میلیونی مراسم اربعین برای کشور ما فرصتی است برای نمایش مانور جهانی امام حسین که همه به او عشق می ورزیم و باید به این موضوع توجه شود که آثار جهانی اربعین بیش از آثار منطقه‌ای است.

به گفته رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مراسم اربعین نیاز به یک همیت ملی و حرکت جهادی دارد و تمام وزارتخانه‌ها در اجرای مراسم اربعین در امتحان قرار می گیرند به ویژه وزارت راه و شهرسازی . حماسه اربعین اتفاق شیرین و پر نور است و همه را به میدان می‌کشد و امسال وزارت راه در اربعین سنگ تمام گذاشت.

وی با انتقاد از بروکراسی‌های پیچیده اظهار داشت: ببینید موکب‌ها در اربعین چگونه برقرار می شود و زائران و مسئولان در گرما چگونه کارهای اربعین انجام می‌دهند، بعد از ظهور زندگی ما اینگونه خواهد بود با کمترین بروکراسی ، در اربعین چگونه بروکراسی ها باز شد تا مقدمات برای جابه جایی ۴ میلیون نفر انجام شود . 

پناهیان با بیان اینکه اسیر بروکراسی هستیم، گفت: در تمام ادارات شاهد این بروکراسی هستیم و در ظهور حضرت باید اسارت بروکراسی را کم کنیم .

وی افزود: در  این دولت برای توزیع نان مشکل وجود دارد و در نهایت الگوی اربعین، این مشکل را حل می‌کند و اندیشمندان باید به اربعین بیندیشند و اربعین الگو قرار بگیرد. آینده ما رهایی از بروکراسی است و بروکراسی آدم ها را حداقلی بار می آورد.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم در مراسم اربعین حتما به ١٠ میلیون هم می‌رسد و ٧٠ درصد مردم گفته‌اند که تمایل به حضور در مراسم اربعین دارند و از اربعین معجزات بیشتری خواهیم دید.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، سفر اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار