ظرفیتهای گردشگری گناباد مغفول مانده است

فرماندار گناباد گفت: معرفی و استفاده مناسب از ظرفیتهای گردشگری این شهرستان برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی مورد غفلت واقع شده است.

رضا نصیری روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: طی سنوات اخیر در زمینه حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی این شهرستان اقدامات خوبی انجام شده، ولی در بهره گیری از این پتانسیل‌ها برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی گام‌های موثری برداشته نشده است.

وی ادامه داد: بعد از مطالعات چند ساله در طرح آمایش گناباد مهمترین مزیت این شهرستان میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است که تاکنون نتوانستیم در این راستا اقدامات اساسی انجام دهیم.

فرماندار گناباد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و بهره گیری از پتانسیل اساتید دانشگاه و صاحبنظران و نسل جوان و دلسوزان این شهرستان و با یک جهش جدی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، عقب ماندگی‌های این بخش جبران شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت غنی و جاذبه‌های کهن تاریخی و گردشگری گناباد و از طرفی قرار گرفتن این شهرستان در جنوب خراسان رضوی و نقطه ورود مسافران از استان‌های جنوبی و مرکزی کشور، فرصت بی بدیل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است و استفاده بیشتر از این ظرفیت نیازمند برنامه ریزی اصولی و به فعلیت رساندن پتانسیل‌های فوق در مسیر رونق اقتصادی گناباد است.

نصیری با اشاره به اینکه تنها در دهه آخر صفر سالجاری ۹۵ هزار خودرو از جاده‌های گناباد تردد داشتند، تصریح کرد:، ولی به نحو مطلوب از این فرصت برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان استفاده نشد.

وی تولید سفال در روستای «مند» گناباد با سابقه بیش از چهار هزار سال را مزیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در این شهرستان برشمرد.

فرماندار گناباد از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شورای اسلامی روستای «مند» خواست که برنامه عملیاتی و جامع در این زمینه تدوین و در جلسه آینده کارگروه میراث فرهنگی گناباد ارایه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.