نماینده کره شمالی در سازمان ملل آمریکا و کره جنوبی را متهم به انجام اقدامات تحریک آمیز در شبه جزیره کره کرد.

همکاری‌های نظامی میان کره جنوبی و آمریکا و انجام رزمایش‌های نظامی باعث تحریک کره شمالی شده و تنش‌ها در شبه جزیره کره را افزایش داده است. پیونگ یانگ برای نشان دادن بازدارندگی دفاعی خود مجبور به آزمایش موشکی شده است. با این حال، کره شمالی سئول و واشنگتن را در این زمینه مقصر می‌داند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده کره شمالی در سازمان ملل امروز (سه شنبه) آمریکا و کره جنوبی را متهم کرد با اقدامات تحریک آمیز خود شبه جزیره کره را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار داده اند. 

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به حضار گفت: سال ۲۰۲۳ رکورد خطرناک‌ترین سال را شکسته است. اقدامات کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره باعث شده است ما در خطر قریب الوقوع یک جنگ هسته‌ای قرار بگیریم. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حاکم، کره شمالی چاره ندارد جز آنکه به فوریت توان دفاعی خود را برای دفاع از سرزمینش تقویت کند. ما با انجام آزمایش‌های موشکی حق خود برای دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی خود در برابر تهدیدات نظامی را نشان می‌دهیم. 

کره شمالی تاکنون ده‌ها آزمایش موشکی در سال جاری میلادی در برابر رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داده است. با این حال، به دلیل حمایت چین و روسیه و وتو آنها، آمریکا و متحدانش نتوانسته اند تحریم‌های بیشتری را در قالب قطعنامه‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اعمال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار