سنجش دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در ۳۷ مرکز در حال انجام است

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه این استان در ۳۷ مرکز جامع سنجش در حال انجام است.


ذبیح الله اللهی با بیان اینکه پایه اول ابتدایی پایه بنیادین در طول سال تحصیلی است گفت: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام‌های آموزشی است، افزود: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: اولیای گرامی استان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

وی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی و ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان اعلام کرد.

الهی ادامه داد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی (سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار