زیرساخت‌های زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌های بِن در حال انجام است

فرماندار بِن گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، فعال کردن اقتصاد روستا با هدف فراهم کردن زمینه مهاجرت مردم از شهر‌ها به روستا‌ها است که با ایجاد این زیرساخت‌ها زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌های این شهرستان در حال انجام است.

رضا علی‌بیگی اظهار کرد: اهالی چهار روستای ورعبدالله، کَرسَنَک، تَمبَک و چشمه شهرستان بِن در ۲۰ سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و نبود زیرساخت‌های لازم برای درآمدزایی، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و مهاجرت به شهر‌ها شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر رویه و سیاست‌های دولت سیزدهم در ارتباط با ایجاد اشتغال، حرکت به سمت تولید کشت‌های گلخانه‌ای و ایجاد مجتمع‌های دامداری مردم تمایل بازگشت به روستا‌های خود را دارند.


بیشتر بخوانید


فرماندار بن گفت: در زمان حاضر ۱۸خانوار به روستای ورعبدالله مهاجرت و اقدام به احداث خانه‌های جدید کرده‌اند که انتظار می‌رود با استقرار ۲ خانواده دیگر، این منطقه به عنوان روستا قلمداد و اعتبارات لازم برای مباحث زیرساختی تخصیص یابد.

علی‌بیگی با بیان اینکه روستا‌های خالی از سکنه شهرستان بِن امروز دارای مصوبه و طرح هادی هستند ادامه داد: در همین ارتباط چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای برای اجرای طرح هادی روستای ورعبدالله اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود به زودی در سال‌های آینده روستای ورعبدالله دارای شورا و دهیاری شود.

فرماندار بن یادآور شد: همچنین تعدادی از مردم و اهالی روستای کَرسَنَک نیز برای مهاجرت به این روستا مراجعه کرده‌اند و تلاش می‌شود تا سال آینده این روستا نیز در این دولت راه‌اندازی و زمینه مهاجرت آن‌ها را فراهم کرد.

علی بیگی گفت: به طور حتم روستا‌ها از نظر شرایط آب وهوایی، گردشگری، اشتغال و تولید درآمد و رشد تولید بهترین مکان برای این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار