رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنارک گفت: ۱۲۸ شرکت تعاونی در این شهرستان تشکیل شده که از این تعداد، ۳۸ تعاونی در حوزه خدمات صید و صیادی فعال هستند.


عبدالعزیز ولی نفس  اظهارکرد: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به سواحل مَکُران، تعاونی‌ها می‌توانند نقش مهمی در راهبری سرمایه‌های مردم و رونق اقتصاد، کسب و کار و معیشت این منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی برای توسعه و اشتغال این شهرستان نقش بسزایی داشته‌اند، افزود: تشکیل تعاونی توسعه و عمران، تشکیل تعاونی توسعه تعاون روستایی، ایجاد راهکار برای فعال کردن تعاونی‌های غیرفعال و تشکیل تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کنارک عنوان کرد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنارک گفت: بخش تعاون نیز می‌تواند در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حتی از لحاظ سیاسی برای کشور تعیین کننده باشد.

وی تصریح کرد: جایگاه تعاون در اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت بیان شده که با فعال‌سازی تعاونی ها تامین نیازهای اساسی نظیر مسکن، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پروش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه منجر خواهد شد.

ولی نفس ادامه داد: یک شرکت تعاونی صیادی در بخش «کهیر» شهرستان کنارک به بهره برداری رسید که با افتتاح این شرکت تعاونی ۱۸۰ نفر از بومیان منطقه سر کار رفتند.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی این شرکت تعاونی، بخش خصوصی چهار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است، ۱۰ شناور صیادی نیز زیر مجموعه این تعاونی فعالیت می‌کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنارک ادامه داد: تعاونی‌های فعال در بندر تنگ، از مدل‌های موفق تعاونی در سطح استان و کشور به شمار می‌روند و در جشنواره‌های مختلف ملی و استانی برتر شناخته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار