سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار با اشاره به اهمیت صیانت از نیروی کار و منابع مادی کشور گفت: مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز برگزار شد.

ایوب ناروئی اظهارکرد: پیشگیری از حوادث ناشی از کار را باتوجه به حوادث اتفاق افتاده در کارگاه‌های ساختمانی بسیار مهم است و علاوه بر قوانین و آیین نامه های موجود در زمینه مقررات ایمنی کار، در آیه ۳۲ سوره مائده از اهمیت جان انسان سخن به میان آمده و باید در اجرای برنامه‌های صیانت از نیروی کار و کارگران زحمتمش از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی شعار "اول ایمنی بعد کار" را از موارد مهم پیشگیری از هرگونه حادثه عنوان کرد و افزود: باتوجه به ساخت و سازهای بسیار زیاد در چابهار و کارگاه‌های ساختمانی موجود، بازدیدهای مستمر و مشترک توسط سازمان‌های مرتبط شامل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری، آتش نشانی، نظام مهندسی ساختمان، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط به صورت هفتگی اجرایی و عملیاتی شده است.

 سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار تصریح کرد: در فصل چهار قانون کار در مورد ایمنی و بهداشت کار به صراحت و شفافیت اشاره شده که می‌بایست تمامی سازمان‌های مرتبط در این مورد نگاه ویژه داشته باشند تا حوادث به کمترین حد ممکن برسد.

کارشناس مسوول بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار نیز گفت: باستناد آیین نامه های مصوب شورای‌عالی حفاطت فنی تمامی کار آموزان، کارفرمایان و کارگران باید آموزش‌های عمومی ایمنی کار را پشت سر بگذرانند تا حوادث کاهش چشمگیری داشته باشد.

عبدالباسط خطیبی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته سالجاری بیش از هفت هزار نفر ساعت آموزش ایمنی کار داشته‌ایم، افزود: از وظایف تمامی کارفرمایان در بحث ایمنی، شناسایی خطرات محیط کار و ارزیابی ریسک و در نهایت کنترل خطرات و پیشگیری از حوادث است که بایستی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: در شهر چابهار بیش از ۳۰۰ کارگاه ساختمانی فعال وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار