در کمیته فضاسازی و تبلیغات ترویج مکتب شهید سلیمانی، بر لزوم مشارکت همۀ ارگان‌های دولتی در فضاسازی شهر در ایام سالگرد شهادت تأکید شد.

معاون فرهنگی شهردار کرمان  با اشاره به اینکه ماحصل جلسات  به اطلاع ستاد ترویج مکتب حاج‌قاسم خواهد رسید، گفت: برنامه‌های کمیتۀ فضاسازی و تبلیغات ترویج مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شامل تبلیغات محیطی و فضاسازی است که تبلیغات محیطی شامل استفادۀ حداکثری از فضا‌های تبلیغی سطح شهر در جهت ترویج مکتب شهید سلیمانی و ارائه برنامه‌های دهۀ مقاومت است.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی ادامه داد: فضاسازی شامل فضاسازی مسیر ویژۀ گنبد «جبلیه» تا مزار سردار سلیمانی، متناسب با حضور مردم در ایام سالگرد، اصلاح و به‌روزرسانی تابلو‌های راهنمای مسیر به سه زبان، به‌روزرسانی و تعمیر اِلِمان‌های موجود سردار شهید سلیمانی در سطح شهر و طراحی و نصب اِلِمان‌های جدید متناسب با جهان‌شهر مقاومت با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی، طراحی و تولید نقشه‌های راهنمای زائر و توزیع در ورودی‌های شهر، فضاسازی مسیر‌های اصلی زائران و پشتیبانی از گروه‌های مردمی جهت برپایی موکب‌ها در سطح شهر، از برنامه‌های این کمیته است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز، با بیان اینکه کمیتۀ فضاسازی و تبلیغات از این جهت مهم است که در ایام سالگرد هر کس وارد شهر می‌شود، اولین چیزی که می‌بیند تبلیغات و فضاسازی سطح شهر است، خاطرنشان کرد: سال گذشته فضاسازی شهری به‌دلیل تأخیر تهران در ارسال شعار سالگرد، به‌موقع انجام نشد، اما امسال تلاش داریم از قبل همه‌چیز هماهنگ و مهیا شود.

حسین انجم‌شعاع، با اشاره به لزوم مشارکت ارگان‌های مختلف استانی در زمینۀ فراهم‌سازی اقلام فضاسازی و تبلیغات، ازجمله بنر و پوستر، برای پاسخگویی به درخواست شهرستان‌ها، افزود: مساجد، هیات‌ها، اصناف، ادارات و حتی مدارس باید در زمینۀ فضاسازی مشارکت کنند و در همین راستا، لازم است جلسه‌ای با حضور روابط‌عمومی ادارات مختلف استان تشکیل و تقسیم وظایف شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف کرمان نیز بیان کرد: سال گذشته در ایام شهادت شهید سلیمانی، یک موکب جلوی اتاق اصناف برپا کردیم و در گلزار شهدا هم شش ایستگاه صلواتی با هماهنگی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گذاشتیم.

محسن اشرف خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته برای ۶۵ اتحادیۀ موجود در کرمان، بنر جهت نصب در ورودی اتحادیه‌ها چاپ کردیم، اما مشارکت اعضای اتحادیه‌ها درست مدیریت نشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی و معدنی در چاپ پوستر، یادآور شد: سال گذشته، کمیته فرهنگی اجتماعی در اتاق اصناف تأسیس شد که امسال از این ظرفیت برای هماهنگی اصناف به‌خصوص در مسیر‌هایی که زائران وارد شهر می‌شوند و مسیر گلزار شهدا، استفاده خواهیم کرد.

اشرف با بیان اینکه امسال هم آمادۀ همکاری در برپایی موکب‌ها هستیم، اضافه کرد: سال گذشته، اتحادیۀ مکانیک، سامانۀ پیامکی راه‌اندازی کرده بود که در بدو ورود مسافران، به خودرو‌ها پیامک ارسال می‌شد مبنی بر اینکه اگر مشکل فنی داشته باشند، هزینۀ تعمیر از آن‌ها دریافت نمی‌شود و اصناف دیگری هم، طرح‌های مشابهی را اجرا کردند.

مسئول فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان نیز بیان کرد: بهتر است برای پوستر و فضاسازی سطح شهر به هر ارگانی سهمیه داده شود.

جواد نجفی، خاطرنشان کرد: پارسال رویدادی به نام «سرباز وطن» برگزار کردیم که مسابقه‌ای هم بر مبنای آن برگزار شد و امسال اگر کمک شود، این رویداد را گسترش می‌دهیم.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان نیز بیان کرد: سال گذشته، حوزۀ هنری، پوستر و بنرِ پرتابلی ادارات را به‌صورت یکسان طراحی کرد و در اختیار ادارات قرار داد.

امین زاده‌تقی ادامه داد: بیلبورد‌های سطح شهر با موضوع خصلت‌های حاج‌قاسم نیز اجرا و تصاویر سرداران شهید استان کرمان در تابلو‌های ورودی گلزار شهدا و اطراف میدان شورا، استفاده شد.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته بیلبورد «جان‌فدا» که تصویر شهید سلیمانی و شهدای کرمانی محور مقاومت بود، توسط واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان، اجرا شد، تاکید کرد: امسال هم در فضاسازی سطح شهر مشارکت فعال خواهیم داشت، گفت.

امین زاده‌تقی، افزود: امسال در مهر و آبان، رویداد گرافیک شهری با موضوع حاج‌قاسم را با مشارکت شش استان برگزار، و تمام تولیدات در کل کشور توزیع می‌شود و در این میان، یک‌سری از طرح‌ها هم ویژۀ شهر کرمان است.

وی با یادآوری اینکه استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، قزوین، خوزستان و کرمان در رویداد «روایت حبیب» مشارکت دارند، گفت: از هر استانی حدود ۴۰ هنرمند استانی و منطقه‌ای در بخش‌های پرچم و کتیبه، نقاشی دیواری و گرافیک شهری شرکت می‌کنند و تا پایان آبان‌ماه برگزیدگان اعلام می‌شود و طرح‌های برگزیده در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

جواد عسکری، رییس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید هم با تأکید بر اهمیت مناسب‌سازی ورودی‌های شهر، بیان کرد: در زمینۀ فضاسازی جلوی ادارت استان و شهرستان و چاپ پوستر مانند سال گذشته همکاری داریم.

مسئول سازمان بسیج کارگران کارخانجات نیز با اشاره به اینکه سال گذشته، شناسایی ظرفیت محیطی کارخانجات شهر کرمان، انجام و بنر‌ها و بیلبورد‌هایی نصب شد، افزود: امسال نیز شناسایی فضا‌های محیطی کارخانجات و معادن استان و شهر کرمان و استفاده از بستر فضای مجازی کارخانجات و معادن را در دستور کار داریم.

علیرضا شرفی، گفت: از شهرداری درخواست داریم ظرفیت‌های تبیلغات محیطی را در اختیارمان بگذارد تا با استفاده از کمک مالی کارخانجات و معادن، بتوانیم در فضاسازی شهر در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی مشارکت کنیم؛ ضمن اینکه کارخانجات و معادن درخواست طرح‌های حرفه‌ای و تاثیرگذار دارند و اگر محتوای مناسب ارائه شود، استقبال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.