تدریس آزمونمحور موجب میشود دانش آموزان مطالب را به صورت کاربردی یاد نگیرند.
یکی از آموزگاران نمونه در برنامه «صبح بخیر ایران» حضور پیدا کرد. این آموزگار درباره روش نادرست تدریس در مدارس گفت: تا وقتی معلم تمام هدفش قبولی دانش آموز در یک امتحان باشد، بچهها چیزی یاد نمیگیرند.
باسلام من خودم بازنشسته اموزش وپرورش هستم درست 4 سال تمام دوره روشهای تدریس وفنون معلمی را زیر نظر استادان نمونه ای در دانشسراهای عالی پشت سر گذاشتیم تقریبا تا دهه هر5 سال تغییراتی در کتب درسی به خصوص ابتدایی پیش می امد ولی از 90 به بعد معمولا هرساله تغییراتی در کتب پایه های مختلف درسی به وجود امد که ترکشهای ان هنوز هم ادامه داره .به خصوص در مورد بعضی از مفاخر نامدار ایرانی یا شعرهای با مسما ومعانی آسان برای دوره ابتدای تغییراتی ایجاد گشت و به مرور از دروس حذف گشت و بیشتر دروس ابتدایی را معارف و بینش اسلامی در بر گرفت.
جای ناراحتی نداره اکثرمعلمان خدایش لیاقت اون حقوق ماهانه رو هم ندارن ازکجاآورده شدن باکدام مهارت وتخصص این یک حرف حق وهیچ جای ناراحتی نداره . ازطریقه تدریس بعضی معلمان انتقادشدیدداریم چون خانواده ها ازآینده ی فرزندان این گوهرزمین نسبت به تعلیم ضعیف درمحیط فرهنگی مدارس نگران وترس دارن. که این موضوع انشاالله هرچه سریعترتوسط وزارت آموزش وپرورش ووزیر محترم آموزش وپرورش بازنگری و اصلاح وازنیروی با استعداد و متخصص وساخته این کار استفاده شود..
میگن معلمان وارثان و شغل انبیاء دارند مردم را ازتاریکی و ضلالت به نور هدایت می کنن البته نه این معلمان که واقعا اکثرا حتی لیاقت دریافت حقوق ماهانه ندارند آنقدربیسواد که مردم ازآینده ی فرزندانشان با توجه به تدریس و تعلیم موجود معلمان خانواده ها هم نگران و هم ترس دارند چون طریقه ی جذب معلم توسط آموزش و پرورش همان معلمان حق تدریس و..هیچ گونه تخصص و مهارت د رآموزش و پرورش ندارن معلمی که در سن چهل سال استخدام وزارت آموزش وپرورش در میاد واقعا ساخته این کار و برای کارتخصص و مهارت کافی داشته باشدکه فردا بتواند دانش آموزان با استعداد تحویل جامعه دهد یا ضربه ای به خانواده ها و نسل آینده خواهدشد امید است وزارت آموزش و پرورش هم گامی برای اصلاح داشته باشد..
شما ها اول به مشکلات تحصیلی برسید از کم بود مدارس دولتی گرفته تا هزینه های سنگین و زیاد بودن شاگرد در یک کلاس بجای این همه مدارس غیر انتفاعی چرا مثل قدیم مدارس دولتی را زیاد نمی کنید کار از زیر بنا خرابه وبیشتر مدارس دولتی شده در اختیار افغانی ها
وقتی زود به زود کتابها عوض میشه وقتی خیلی از درسهای کتاب با آنچه بچه ها در بیرون تجربه می کنند یکی نیست یاد گیری طوطی واری میشه وتو مخ بچه نمی ره این از بعضی درسها ودیگه اینکه از بس قانونهای زیاد ی گذاشته میشه
معلمی که بیشتر یک کتاب رو حذف میکنه و سوالات کتاب رو برای امتحان میاره اسم معلم براش زیادیه
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
زمانی می توانی این نظرات را در فضای مجازی پخش کنید که متولی آموزش و پرورش رایگان بتواند بسترهای لازم برای یک آموزش در اختیار عموم قرار بدهد و نمیشه به فردی که گرسنه است بگو آب بخور گرسنگیت رفع میشه.
کارشناس محترم شما قبل از ارایه این نظریات می بایست چند دقیقه ای فاکتورهای اساسی آموزش و یادگیری را مطالعه می کردید سپس نظر می دادی،
در ضمن هر کسی می تواند از لحاظ تئوری بحث و جدل باز کند و به آن بپردازد.شرط عمل است.
به صد گفتار آب وتاب دار هرگز به نیم عمل درست نمی ارزد.
موفق باشید
دقیقا. در تمام سالهای تدریس تمام هم و غم من این بود که دانش آموزان نمرات خوبی در پایان کسب کنند واقعا تدریس شاد و درست رو تحت شعاع قرار میداد تا اینکه ارزشیابی توصیفی کمی این مشکل رو حل کرد. اما حجم کتاب ریاضی چهارم تا ششم زیاده و معلم مجبوره از درسهای دیگه برای ریاضی استفاده کنه.
سلام سیستم آموزش وپرورش ادارات بانکها فروش خودرو اینترنت خوبه متحول و دوره آموزش کمتر دروس ِاضافی نا کارآمد حذف طول تحصیل دانشگاه کمتر و سربازی و کارآمد تر و روش آموزش با تنبیه که روشی قرون وسطی هست و باعث فرار دانش آموزان از درس مدرسه شده برداشته شه و همجوره در ساخت مدارس امکانات و حقوق دستمزد به این قشر کمک شه و پرورش اول هست بعد آموزش و دردس کاربردی علت فرار دانش آموزان ازش بررسی شه و معلمان کلا در رفتار با دانش آموزان حتی دیکران تجدید تظر واصلاح کنن که تا حالا جواب نداده و نمیده که با هر فردی مثل سایز لباس نمیشه ی جور بود
سلام ، تا زمانی که سد کنکور جلو روی دانش آموزان و خانواده ها قرار داره ، معلم فقط میتونه با تمام کردن کتاب در زمان محدودی که برای هر درس وجود داره ، کارش رو انجام بده ، حتی در دروسی مثل شیمی که لازمه از آزمایشگاه استفاده بشه ، هیچ فرصتی برای رفتن به آزمایشگاه نمیمونه یعنی معلم مجبوره ساعت آزمایشگاه رو اختصاص به درس بده والا به هیچ وجه کتاب تموم نمیشه . تازه اگه آزمایشگاهی وجود داشته باشه شاید فرصت کنی دو سه جلسه در کل سال بچه ها رو ببری آزمایشگاه در حد آشنایی با لوازم و اصول ایمنی . مجبوری چون نه دانش آموزان در حدی هستند که اگه قسمتی از کتاب موند خودشون بخونن ونه از طرف آموزش و پرورش و اولیا پذیرفته میشه که معلمی بخاطر ایجاد علاقه در دانش آموزان نتونسته کتاب رو تموم کنه . همه معلمهای دلسوز ، آرزوشونه که دانش آموزانشون از درس لذت ببرن .هر رشته درسی قشنگی های زیادی داره که میشه دانش آموز رو با اونها به رشته و درس علاقمند کرد اما لازمش زمان کافی و آسودگی خیال دانش آموز و معلمه که با وجود غول کنکور ممکن نیست ...
کلاس دختر من در شهر کرمان در مرکز شهر با ۴۸ دانش آموز بسیار کوچک است و اکثر کلاسها در این شهر در مقطع دبستان جمعیت بسیار بالاتر از استاندارد دارند. شما واقعا چه توقعی دارین تازه به ما گفتن برین خدا رو شکر کنین که معلم دارین بعضی کلاسها معلم هم ندارند تعداادی از معلمهای دبستان در این شهر تدریسهای قدیمی و اخلاقهای تندی دارند و و قتی می پرسی که چرا میگن کلاسها شلوغه تعداد مدارس ابتدایی نسبت به جمعیت کم است نمی دونم چرا ولی بعضی مدارس ابتدایی رو تعطیل کردن یا به نهادهای دیگر تحویل داده اند والدین واقعا خسته شدن لطفا نظارت کنید
تا وقتی تمام فکر و ذکر مردم و دستگاهها، مدرک گرفتنهای ظاهری باشه و درسها هم بسیار حجیم، کسلکننده و بهدردنخور، نمیشه از معلم و بچهها انتظار داشت با هدف دیگهای درس بدهند و بخوانند!
اینم از زور حسادت هست .خیلی هم عالی هستند خودت بیسوادی . علاوه بر اون بی فرهنگم هستی .نظام آموزش از زیر پایه مشکل داره .
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
چرت و پرت نگو. مگه چندتا از معلمهان از ماده 28 اومدن. اون ماده 28 هم بنده خدا با یکی دو سال تدریس خبره میشه . مشکل از سیستم و روش آموزش در کشور هستش و البته الان هم تغییر فرهنگ و بیکاری در کنار اون
ثنا باااانو
۰۸:۴۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
عزیزم بی سواد شمایی که نمیدونید در مورد معلم باید چجوری صحبت کنید
بنده خودم فوق لیسانس دارم ، چجوری آدم بیسواد رو راه میدن تو آموزش و پرورش ؟
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
یک معلم خبره با ساده ترین و شیرین ترین روش باید مفید وخلاصه مفهوم درس را درکلاس آموزش بده واین از چهرهای خندان و شاداب دانش آموزان معلوم میشه که متوجه شدند و یاد گرفتند
آفرین حرف درستیه. من در کلاسهای ضمن خدمت ده سال در خدمت همکاران عزیزم بودم. غیر از سنجش باید محتواهای آموزشی هم متناسب با تفکر محوری تغییر کنند الآن اکثر محتواها تکیه بر حافظه محوری دارند. آموزشها تناسبی با زندگی روزمره ندارند و البته باید نگرش معلمان عزیز هم در این راستا تغییر کند
واقعا متوجه نمیشم چرا شرایط یک معلم با سی تا دانش آموز و یه کلاس خیلی کوچیک و ساعت کم کلاس و حجم مطالب زیاد کتاب رو در نظر نمی گیرن؟ همه چیز که آرمانی نیست، این تز برای مدرسه با کلاس بزرگ، تعداد دانش آموز ده پونزده نفر کارسازه
کارشناس محترم شما قبل از ارایه این نظریات می بایست چند دقیقه ای فاکتورهای اساسی آموزش و یادگیری را مطالعه می کردید سپس نظر می دادی،
در ضمن هر کسی می تواند از لحاظ تئوری بحث و جدل باز کند و به آن بپردازد.شرط عمل است.
به صد گفتار آب وتاب دار هرگز به نیم عمل درست نمی ارزد.
موفق باشید
ودانشآموزانبهعلتگشتندرفضایمجازیو
مشاهدهبرنامههایماهوارهتانیمههایشب
باخستگیوبیخوابیوعدمآمادگیذهنیدر
سرکلاسهاحضورمییابندکهدرنتیجهچیزییاد
نمیگیرندوعملاکاریازدستمعلمبرنمیآید.
هنراموز معلم هنرستان
استادکار معلم کاردانش
دبیر معلم دروس نظری
و ...
بنده خودم فوق لیسانس دارم ، چجوری آدم بیسواد رو راه میدن تو آموزش و پرورش ؟