آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در جمع معاونین و مدیران شبکه خاوران و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دشمن امروز حوزه دین و معارف مردم را هدف قرار داده است و دستگاههای فرهنگی در این زمینه باید هوشمندانهتر از گذشته عمل کنند.
او با بیان اینکه باید این نشستها وارد محله عملیاتی واجرایی شود افزود: قرارگاه رسانهای شبکه خاوران در مشهد مقدس در دهه پایانی صفر تجربه خوبی از کارهای مشترک دو مجموعه بود و بازخوردهای خوبی هم از سوی مردم داشت و مورد توجه قرار گرفت.
آینه دار با اشاره به این مطلب که باید از فرصت مناسبتها برای تولید برنامههای پر محتوا استفاده کرد ادامه داد: مناسبتها فرصتی خوبی برای پاسخگویی به شبهات جوانان در خصوص برخی موضوعات معارفی است.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: باید با در نظر گرفتن افقهای بلند در مناسبتها، چرخش محتوایی داشته باشیم تا بتوانیم تولیدات ماندگار و فاخر تهیه کنیم.
او گفت: در برشهای استانی از محصولات تولیدی میتوانیم ظرفیتهای فرهنگی و دینی استان را بیشتر معرفی کنیم.
بیشتر بخوانید
آینه دار با اشاره به انعکاس مناسب و با کیفیت برنامهها و مناسک مذهبی و مناسبتی در تمام سطوح شهر و روستا را از برنامههای شبکه خاوران عنوان کرد و گفت: برگزاری جمعی ادعیهها مانند دعای ندبه در برخی از روستاهای استان هم ظرفیت خوبی برای انعکاس و معرفی در شبکه استانی و شبکههای ملی دارد.
حجت الاسلام سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: در شبکه خاوران به خوبی توازن بین مسائل دینی و سایر موضوعات به خوبی برقرار است و این شبکه در خصوص معارف دینی خیلی خوب عمل میکند.
او با بیان اینکه در حوزه بانوان و موضوع عفاف و حجاب باید تبینی عمل کرد افزود: از ظرفیت بانوان در حوزه معارف برای تولید برنامههای پر محتوا میتوان بیشتر استفاده کرد.
حجت الاسلام سالاری مکی فضای مجازی را فرصت خوبی برای انتشار تولیدات فاخر دانست و گفت: شبکه هیئتهای مذهبی و عزاداری سازمان تبلیغات در کوچکترین روستاهای استان فعال است و این بستر فرصت خوبی برای استفاده و بهره گیری در انتشار و تولید محصولات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تمرکز زدایی صدا و سیمای استان از مرکز استان را یکی از نقاط قوت شبکه خاوران عنوان کرد و گفت: قرارگاه رسانهای در مشهد یکی از اقدامات خیلی خوبی بود که انجام شد و مورد توجه بسیاری از علما و ائمه جماعات هم قرار گرفت.
او با اشاره به این مطلب که باید با انتشار خوبیها تلاش کنیم تا منکرات کمتر دیده شوند گفت: مناسبتها به ویژه مناسبتهای پیش رو مانند اعتکاف و دهه فاطمیه فرصت خوبی برای تولید برنامهها فاخر مشترک است.
در این جلسه سایر معاونین و مدیران دو مجموعه هم پیشنهادهای خود را برای همکاری بیشتر و تولید محصولات فاخر ارائه کردند.