در قالب نخستین اجلاس منطقه‌ای؛

اجتماع سفیران فرهنگی در نیمه‌ی مهر ماه برگزار می‌شود

نخستین اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه با حضور ۲۰ تن از رایزنان و کارداران فرهنگی برگزار می‌شود.

حسین روزبه معاون توسعه‌ی روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اجلاس سفیران فرهنگی با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصت‌های منطقه ای، ظرفیت‌های استانی» از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه جاری به مدت شش روز در حسینیه الزهرا سلام الله علی‌ها در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار خواهد شد. 

وی اظهار کرد: رایزنان و نمایندگان فرهنگی کشورمان در کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و عربستان در این اجلاس حضور خواهند داشت تا در عرصه دیپلماسی فرهنگی کشور، پایه‌های قرارگاه اقتدار فرهنگی بین المللی نظام را محکم‌تر و چراغ تحول در این عرصه را برافروزند. 

روزبه افزود:علاوه بر جلسات هم اندیشی، کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های ویژه که با حضور مسوولان عالی رتبه فرهنگی و سیاسی کشور و نماینده‌های فرهنگی برگزار می‌شود، دیدار با مدیران ارشد نظام در نهاد‌های مختلف نیز در دستور کار این اجلاس قرار دارد. 

 حسین روزبه افزود وجه تمایز این اجلاس با اجلاس‌های قبلی بهره گیری از توانمندی‌های فرهنگی استان‌های مرزی در عرصه‌ی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی و بررسی و بهره برداری از فرصت‌های موجود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.