پوستر جشنواره تولیدات فضای مجازی کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی با حضور فعالان فضای مجازی رونمایی شد.

مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری کشور در افتتاجیه جشنواره تولیدات فضای مجازی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که برای رشادت‌های دفاع مقدس و سایر رشادت‌ها جهاد تبیین کنید، گفت: برای این جهاد تبیین باید کار هنری انجام دهیم و رهبر انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها بر انجام کار هنری در راستای جهاد تبیین تاکید دارند.

زارعی افزود: ۲۹ شهریور هم در جمع فعالان فضای مجازی دیداری با ایشان داشتیم که مقام معظم رهبری تاکید کردند برای جهاد تبیین چیزی بهتری از کار هنری نیست؛ شعر بنویسید، قصه بنویسید، فیلم بسازید و از این طریق تبیین انجام دهید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده است که با مویابل فیلم کوتاه و حتی سینمایی می‌سازند، اخیرا هم در پروژه‌ای بودم که یک سکانس سخت را، چون نمی‌توانستند با دوربین فیلمبرداری کنند از موبایل استفاده کردند.موبایل امروز جایگاه عجیب و غریبی در زندگی ما پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی نقش زیادی در زندگی روزمره ما دارد، گفت: در حوادث سال گذشته شبکه‌هایی مانند BBC با استفاده از همین فضای مجازی به قدری مسائل بال و پر می‌داد که تمام مخاطبانش حرف‌ها را باور می‌کردند. اهمیت فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شود و، اما و شما باید در این عرصه بسیار بیشتر و جدی‌تر کار کنیم.

مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری کشور  با بیان اینکه ما امکاناتی که سینمای دنیا دارد در اختیار دارد را نداریم، توضیح داد: با این وجود نشان داده‌ایم که با فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساخته‌ایم و تاثیرش را در کشور‌های اسلامی و غیراسلامی دیده‌ایم، ایده، فکر و محتوا بسیار تاثیرگذارتر از تکنیک و ابزار مدرن است.

زارعی ادامه داد: پس ما می‌توانیم، همان چیزی که مقام معظم رهبری بار‌ها و بار‌ها بر آن تاکید داشتند و ما فقط باید بخواهیم همان چیزی که در صنعت نظامی، هسته‌ای، علم و… خواستیم و انجام دادیم و امروز کسی نمی‌تواند جلوی ما بایستد.

این جشنواره با هدف مشارکت مردم و فعالان فضای مجازی در امر تولید محتوا و نشر معارف دفاع مقدس در فضای مجازی به مدت دو ماه برگزار خواهد شد.

محور‌های جشنواره شامل فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت در قالب‌های چند رسانه ای، تولیدات متنی، پویانمایی، گیم و نرم افزار تولیدات جمع آوری و توسط اساتید قالب‌های مختلف داوری و در اجلاسیه نهایی منتخبان تجلیل خواهند شد.

برچسب ها: جشنواره ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.