عباس علیآبادی در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان اظهار داشت: تمرکزها را به سمت خودرو برده اند، چرا باید به چند خودروساز رانت داده شود و بعد حسابکشی کنیم؟
وی با بیان اینکه خودرو برقی در دنیا تبدیل به ماشین روز شده و دیگر ماشین آینده نیست و به زودی ماشینهایی وارد بازار میشوند که با هیدروژن کار میکنند، افزود: سالی دو میلیون خودرو در کشور افزوده میشود، اگر به هر کدام روزانه ۵ لیتر بنزین بدهیم روزی ۱۰ میلیون لیتر میشود، ۲۴۰ میلیون لیتر گازوییل و بنزین روزانه در حال تامین است، یعنی ۲۴۰ میلیون لیتر روزانه در حال سوختن است.
علی آبادی ادامه داد: در حالی میتوان انرژیها را با بهره گیری از خورشید و باد تامین کرد و در واقع به منابع تامین سوخت تنوع داد. با توجه به اینکه امروز دنیا روی این موضوع به صورت جدی در حال کار کردن است ما نیز باید بر روی آن تمرکز کنیم که در این بخش نیاز به حضور شرکتهای دانشبنیان داریم.
وی استفاده از سوختهای پاک و تجدید پذیر را از دیگر راهکارها عنوان کرد و گفت: برخی در ایران گاز را به عنوان خوراک مصرف میکنند، چون گاز اکسید آهن را از طریق متان احیا میکنیم؛ این در حالی است که دنیا به این سمت رفته که با هیدروژن این کار را انجام دهد و شرکتهای دانشبنیان میتوانند در این رابطه به خوبی ایفای نقش کنند.
علی آبادی با تاکید بر نقش شرکتهای بزرگ در کاهش ریسک و پیشران بودن در اقتصاد، تصریح کرد: این شرکتها مانند ایدرو، ایمیدرو و شهرکهای صنعتی بیشترین نقش را در توسعه دارند و جایگاه آنها در زمینه کاهش ریسکهای سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی حائز اهمیت است.
وزیر صمت در خصوص آمار ارتقا و راندمان روبه رشد شرکتهای دانش بنیان بیان کرد: تمرکز سیاستگذاریهای کشور باید روی شرکتهای دانشبنیان باشد. در این زمینه، همافزایی دستگاههای اجرایی در مسیر رونق تولید و حمایت از شرکتهای دانشبنیان و نوآور ضرورت دارد. البته تمرکز کشور به گونهای بوده که شرکتهای دانشبنیان کوچک مقیاس توسعه پیدا کردهاند.
علیآبادی با تاکید بر اینکه امسال مقام معظم رهبری شعار سال را رشد تولید و مهار تورم اعلام کردند و رییس جمهور بر این موضوع تاکید دارد، خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان وزارتخانهها و مجموعههای تاثیرگذار در صنعت و معدن کشور، باید در این راستا اقدامات مناسبی انجام دهیم تا به اهداف ترسیمی دست یابیم.
وی با بیان اینکه نخستین چالشهای تولید را احصا و راهبردها و سیاستهای پیشرانی را برای آن در نظر گرفتیم، افزود: با بررسی چالشهای موجود در حوزه تولید، شاخصهایی را درنظر گرفتیم که کاهش ارزبری و عدم خام فروشی، اصلاح نظام قیمت گذاری دستوری، ایجاد ثبات در مدیریت کسب و کار، بازبینی سازوکارهای نظارتی و بازرسی، تعهد به محیط زیست از جمله این اقدامات است.
وزیر صمت، ارتباط گیری دانشبنیانها با شرکتهای بزرگ را ضروری دانست و افزود: راهبردها و حوزههای تمرکزی را مشخص کردهایم. تامین مالی، تحول دیجیتال، تمرکز روی ابرشرکتها، احیای واحدها، توجه به زیرساختها و برخی از این راهبردها هستند.
وی درباره برخی پروژههای پیشران نیز بیان کرد: احیا و فعالسازی، توسعه پلتفرم شهرکهای صنعتی، تامین آب صنایع، جایگزینی خودروهای برقی و... برخی از این پیشرانها هستند که در این زمینه فراخوان مشارکت برای شرکتهای دانشبنیان و اندیشکدهها را ارائه کردهایم.
عذرخواهم استاد با کدوم ماشین حساب چرتکه انداختید!؟
واردات که نداریم خواستید 100 هزار وارد کنید توش ماندید!!! از اون طرفم 900 هزار نفر ثبت نام کردند تحویل خودرویشان افتاد زمستان 403!!!
تازه این آمار همین یک ساله اخیر که به قول خودتان و آمار خودتان افزایش تولید 40 درصدی داشتید نسبت به سال 1400!!!!!
از پس تولید و تحویل 900 هزار خودرو و همچنین از واردات 100 هزار خودرو بر نیامدید بعد سخن از افزوده شدنه سالی 2 میلیون خودرو در کشور می گویند!!!!
کلا هرچی آمار ارقام مسوولان همه برعکسه
و هرجا به نفع باشه مثل تورم آمار کاهشی و رشد اقتصادی آمار گل بلبله!!!
ان شاالله ،ان شاالله ، ان شا الله.........
آقای وزیر مگه تا شما هستید کسی هم رانت میکنه؟هر چی هست زیر سر خودتونه.
پس چرا محاکمه نشدند نمیشن و شاید هم نخواهند شد
مردم ولی نعمت هستند اونها رو بی خودی نپیچونید منتظر جواب قانع کننده هستند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
(برای حل مشکلات، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد/ دولت نباید در کار خودروسازها دخالت کند)...... مثل اینکه حرفاتون باهم هماهنگ نیست احتمالا خودروسازها از نفوذشون در مجلس میخوان استفاده کنن وقتی همه دارن از سفرهای هم متنعم میشن هیچی سر جای خودش نیست، البته خودروهایی که مجلسی ها گرفتن باید حالا ازشون دفاع کنن
بعضی هاشون اونقدر خوردن که نافشون زده بیرون.
اگر تشخیص دادید رانت خواری بو ه باید به دستگاه قضا معرفی بشن.
اگر جراتش وجود نداره مطرح نشه بهتره.
گوشت .مسکن .مرغ .لبنیات .نان و خوراک مردم .میوه .پوشاک .کار و استخدام .کنکور و پذیرش دانشجوی برتر و...ورد سهمیه ای هاس بی سواد . رانت در انتخابات مجلس .رانت در .....همه حوضه ها ما داریم
ما چند سالی است جز رانت و فساد در خودرو چیزی ندیدم
معمولا رانت را به دسترسی غیر قانونی به منابع می گویند حالا
نمی دانم منظور شما چیست؟ به هر حال به نظر من اگر این بهانه را حل کنیم صنعت خودرو سازی قوی خواهیم داشت و آن اینکه
خودروساز به بهانه توان خرید مردم از استفاده از فن آوری خودداری
می کند اگر یادتان باشد اولین سمند که به نام خودرو ملی نامگذاری شد مثلا رایانه و صفحه نمایشگر و قفل خودکار و سیستم هشدار داشت ولی در نسخه های بعدی همه این امکانات حذف شد.