معاون وزیر راه و شهرسازی:

پروژه راه آهن همدان_ سنندج با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن سنندج از افتتاح این طرح ملی تا اواخر مهرماه جاری توسط رئیس جمهور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن همدان_ سنندج و کنترل نهایی برای بهره برداری و تحویل به راه آهن کشور به کردستان سفر کرد.

خادمی اظهار کرد: پروژه راه آهن همدان _ سنندج در یک  نیم ساله گذشته پیشرفت بیش از سی درصدی داشته و اکنون ارزش روز  پروژه ۱۵ هزار میلیراد تومان است که یک ابر پروژه محسوب می‌شود.

وی از آمادگی برای بهره برداری از این پروژه خبر داد و افزود:  این طرح ملی تا اواخر مهرماه جاری توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه دو استان کردستان و همدان را به شبکه ریلی و کریدور غرب کشور  متصل می کند ، افزود: در آینده با شرایط بهتر، این پروژه به مرز باشماق و شبکه ریلی کشور عراق اتصال پیدا می کند و از این طریق به سوریه متصل خواهد شد که با این اقدام اتصال کریدور شرقی و غربی برقرار می شود که قطعا تحولی در استان های غربی به وود خواهد آمد.


بیشتر بخوانید


طول مسیر ریلی همدان- سنندج نزدیک ۱۵۱ کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی ۱۷۷ کیلومتر) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.