اهدای ۲ هزار بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند در فارس

به مناسبت بازگشایی مدارس، ۲ هزار بسته مهر تحصیلی بین کودکان و نوجوانان نیازمند استان فارس توزیع شد.

صفری گرایی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس از محل اجرای نیات واقفانه فارس، ۲ هزار بسته تحصیلی شامل کیف و نوشت افزار مورد نیاز یک سال به دانش‌آموزان نیازمند و مددجویان کمیته امداد این استان اهدا شد. 

او ادامه داد: این بسته‌های نوشت افزار متناسب با نیاز دانش‌آموزان در ۳ مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تدارک دیده شد. 

صفری گرایی افزود: ارزش هر یک از بسته‌های مهر تحصیلی به طور میانگین ۶۰۰ هزار تومان است. 

پرورشگاه‌های موقوفه شیراز میزبان ۱۰۶ کودک و مددجو است 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: پرورشگاه‌های اوقاف در شیراز هم اکنون از ۱۰۶ کودک بی‌سرپرست نگهداری می‌کند و ظرفیت پذیرش ۴۰ کودک دیگر را نیز دارد. 

صفری گرایی گفت: هم اکنون ۱۰۶ کودک در ۲ پرورشگاه موقوفه حاج خلیل زالی و مرحوم مصلایی نگهداری می‌شوند. 

او اضافه کرد: همه هزینه‌های این ایتام اعم از تحصیل و آموزش، درمان و روانشناس، خوراک و پوشاک از محل درآمد‌های موقوفات ایتام این استان تامین می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه پرورشگاه‌های اوقاف این استان کماکان ظرفیت برای پذیرش ۴۰ یتیم را دارد، از بهزیستی، کمیته امداد و مردم خواست تا کودکان بی‌سرپرست را برای استفاده از این ظرفیت معرفی کنند تا پس از انجام تحقیقات و صحت سنجی پذیرفته شوند. 

صفری یاداور شد: این کودکان که پدرخود را از دست داده‌اند تا سن ۱۸ سالگی تحت حمایت همه جانبه این ۲ پرورشگاه قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: همه هزینه‌های نگهداری این ایتام از محل درآمد موقوفاتی است که شاید واقفان آن‌ها سال‌های پیش از دنیا رفته باشند، اما با وقف، نام خود را برای همیشه ماندگار و جاودان کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار