پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن به ۵۱ هزار میلیارد تومان رسید

با توجه به تاکید وزیر راه‌وشهرسازی مبنی بر همکاری بیشتر بانک‌ها برای تسهیلات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن تا به امروز ۵۱ همت پرداخت شده است.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی در کشور به شمار می‌رود که بعد از گذشت دو سال از اجرای آن به پیشرفت‌های خوبی رسیده است،   اما برای تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها باید منابع مالی تزریق شود با توجه به اینکه طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد از منابع خود رابه پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق کنند، اما طبق آخرین آمار‌های هم که تا به امروز مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی  اعلام کرده است تنها بانک مسکن به تعهدات خود عمل کرده و سایر بانک‌ها هم با وجود آنکه چندین جلسه شواری عالی مسکن برگزار شده، اما هنوز هیچ تسهیلاتی پرداخت نکرده اند.

طبق آخرین آمار‌های اعلام شده تا به امروز ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن تنها توسط یک بانک پرداخت شده است.

پیش از این هم وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای  همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن جلساتی را برگزار کرده و امیدواریم این همکاری بیشتر شود.

 حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن به عنوان  تخصصی‌ترین بانک بیشترین بخش تامین مالی نهضت ملی مسکن به  دوش کشیده است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن  ۴۷۶ هزار پرونده توسط سامانه تم  وزارت راه وشهرسازی  معرفی شده که از این تعداد کار‌های  ۳۰۰ هزار نفر انجام و ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر هم  در حال تشکیل  پرونده هستند.  

او می‌گوید: برای ۳۰۰ هزار  فقره پرونده‌ای که تامین مالی کردیم حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان پول پرداخت کردیم و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در تعهد ما است  که با افزایش نرخ تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان حدود ۱۰۰  هزار میلیارد تومان در تعهد با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها  پرداخت می‌شود.

او گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن انجام می‌شود که از محل سپرده‌های بانکی است  و همین امر کار را دشوار کرده است چراکه  تامین مالی مسکن مهر از محل خط اعتباری  بود، اما در اجرای این  پروژه‌ها از محل سپرده‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار