در نخستین روز بخش آزاد و بین الملل بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، ۶ نمایش در گرگان و کردکوی به روی صحنه می‌روند.

با اجرای نمایش پری از استان البرز به نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی، در ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه ۷ مهرماه در سالن اصلی تالارفخرالدین اسعد گرگانی، بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در استان گلستان آغاز شد.

در ادامه ساعت ۱۳ در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی نمایش مجلس آهوخوانی به روی صحنه می‌رود و سالن اصلی در ساعت ۱۶.۳۰ میزبان نمایش آتلان در سرزمین شمالی از بندرترکمن خواهد بود.

ساعت ۱۸.۳۰ در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی نمایش آخرین بازی از شهر مقدس مشهد میزبان تماشاگران خواهد بود و نمایش «شنگرف» کاری از گروه تهران در مجتمع شهید بهشتی شهرستان کردکوی در ساعت ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

حسن ختام روز نخست جشنواره، اجرای نمایش «جیک و بوک» از خراسان رضوی است که در ساعت ۲۰.۳۰ در سالن اصلی تالارفخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می‌رود.

آغاز بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در گلستان

یادآوری می‌شود، بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنر‌های نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینار‌های پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.