کاظمی گفت: موضوع تقویت "هوش مصنوعی" و کُدنویسی جزو اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت در دوره متوسطه اول بعنوان دوره تعیین مسیر شغلی قرار گرفته است.

مهدی کاظمی روز جمعه در آیین افتتاحیه بخش دانش‌آموزی جشنواره مصطفی(ص) در هتل عباسی اصفهان گفت:توجه به هوش مصنوعی، نگاه سیستمی را در دانش‌آموزان تقویت می کند.

وی اظهار داشت: دارایی‌های دنیای فعلی از ملاحظات فیزیکی به دارایی‌های نامشروط، فکرها و ایده‌ها تغییر کرده است بطوریکه در ایران گردش اقتصادی در این بخش، بیش از ۱۲ درصد برآورد شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش ‌پرورش تصریح کرد: هوش مصنوعی می‌تواند موجب ارزش‌آفرینی، اشتغال و کارآفرینی در جامعه شود.

به‌ گفته وی، رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند استفاده از فناوریهاست و باید از راهکارهای نوین دانش محور استفاده کنیم و پیشرفت های بزرگی را در کشورمان رقم بزنیم.

کاظمی تاکید کرد: اگر بدنبال پیشرفت در حوزه کشاورزی، پزشکی، عمران و شهرسازی و مسائل فرهنگی هستیم بطور قطع استفاده از هوش مصنوعی و کلان‌دادها می‌تواند به ما کمک کند تا در این عرصه‌ها، پیشرفت توام با جهش داشته باشیم.

وی یادآور شد: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم خطاها را در حوزه پزشکی ‌و دیگر عرصه‌ها کاهش دهیم و بر این اساس بحث هوش مصنوعی بعنوان یک ضرورت در کشور مطرح است و مورد تاکید. رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

کاظمی تصریح کرد: اگر در هوش مصنوعی، مُولفه‌های اخلاق و معنویت در نظر گرفته نشود، این رویکرد مغایر با نگاه بشری است ومی‌تواند به بشریت لطمه بزند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: توجه به هوش مصنوعی می‌تواند فرصت های جدید شغلی برای دانش آموزان ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.