محمود حضرتی با بیان اینکه کرایههای سرویسهای مدارس بر اساس نرخنامه مصوب شورای اسلامی شهر همدان است گفت: آموزش و پرورش متولی نظارت بر قراردادهای رانندگان با مدارس و والدین است و باید این موضوع مورد توجه این نهاد باشد.
او گفت: اداره کل آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید با شرکتهای سرویس مدارس قرارداد منعقد کنند و ابتدا نظارتها از سوی آنها باشد و بعد ما نیز به وظیفه خود عمل کنیم.
مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان گفت: ابتدا ۱۸ اکیپ بازرسی را برای سرویس مدارس فعال کردیم و از روز دوشنبه نیز ۵ اکیپ دیگر اضافه شده و اکنون ۲۳ اکیپ بر عملکرد سرویسهای مدارس در سطح شهر نظارت دارند.
او گفت: مدیران مدارس و اولیا میتوانند از طریق سامانه سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری و یا سامانه سپند «سامانه پایش حمل و نقل دانشآموزی» هر گونه انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند و بتوانیم از نظرات آنها استفاده کنیم اقدامات به موقع و سریع داشته باشیم.
مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان در ادامه با بیان اینکه کمبودی در حوزه سرویس مدارس وجود ندارد گفت: تا پایان سال گذشته ۸۵۶ دستگاه تاکسی در حوزه سرویس مدارس ساماندهی شده بود در حالی که امسال پرونده ۶۴۵ نفر به آموزش و پرورش معرفی شده و برخی پروندهها نیز نواقصی دارند که در حال تکمیل است.
حضرتی با تاکید به اینکه تقریبا ۸۰۰ خودرو تا امروز ساماندهی شدند افزود: قطعا امسال بیش از ۲ هزار سرویس مدرسه در همدان ساماندهی میشوند و کار در این زمینه همچنان ادامه دارد.