مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

ایلام دارای بیش از ۸۹۲ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام گفت: استان ایلام با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی دارای بیش از ۸۹۲ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است.

 فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری، تاریخی و دفاع مقدس در استان ایلام برای جذب گردشگر وجود دارد.

وی گفت: در سطح استان ایلام تعداد ۱۵۷ واحد اقامتی با ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار نفر وجود دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به ذائقه گردشگری به سمت استان‌های غربی که نشأت گرفته از نگاه مثبت مقامات کشوری و مدیران استان است و این امر باعث شد در سال شاهد ورود بیش از سه میلیون مسافر به استان باشیم.

شریفی بیان کرد: استان ایلام با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی دارای بیش از ۸۹۲ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در دولت کار و کرامت تعداد ۳۸ اثر نیز ثبت ملی شده‌اند و بیش از پنج هزار اشیای تاریخی در گنجینه‌های استان نگهداری می‌شود.

وی افزود: پرونده سه یادمان دفاع مقدس شامل منطقه عملیاتی کوشک واقع در شهرستان ایوان، منطقه عملیاتی گره‌شیر شهرستان مهران و منطقه عملیاتی چیلات شهرستان دهلران آماده و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است. ‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.