پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۱۱ رساله دکتری در حمایت دارد

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۱۱ رساله دکتری از سوی این پارک علم و فناوری زیر حمایت هستند و فرایند حمایتی ۷۱ پایان‌نامه نیز پایان یافته است.

حمیدرضا محمدیان معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: هدف از طرح حمایتی پارک علم و فناوری از پایان‌نامه‌ها فراهم کردن شرایط بهره‌گیری از توان نهفته دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای توسعه علمی فناوری کشور و ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی گفت: بیش از ۱۰ سال است پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موضوع حمایت از رساله‌های دکتری را تحت عنوان «هسته‌های تحقیقاتی دانشگاهی» در دستور کار خود دارد و با بودجه محدود خود، توانسته است بیش از ۸۰ رساله کاربردی دارای ماهیت فناوری را مورد حمایت قرار دهد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به نتایج حمایت‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: ثبت ۱۸ مورد ثبت اختراع و تأییدیه علمی اختراع، ۲۶ مورد ساخت دستگاه آزمایشگاهی، چهار مورد پیاده‌سازی نتیجه طرح در جامعه، یک مورد انعقاد قرارداد پژوهشی با سازمان‌های خارج از پارک و پذیرش ۲ واحد فناور برای توسعه ایده نوآورانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، از جمله نتایج حمایت از پایان‌نامه‌های با ماهیت فناوری بوده است.

به گفته معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، این پارک دانشگاهی از سال ۱۳۸۹ بر اساس دستورالعمل حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان، موضوع حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی دارای ماهیت فناوری دانشجویان دانشگاه سمنان را آغاز کرد و حامیان مالی این طرح، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.